Fantastisk fläskfilé!


Visst smakar maten alltid extra bra hos farmor eller mormor?
Min favorit hos farmor har alltid varit denna fantastiska fläskfilé
(och hennes pannkakor)!

Det är svårt att lyckas lika bra som farmor,
men man kan ju göra ett försök:

Stek 3 fläskfiléer som du skurit i skivor (el. en fläskstek - det går lika bra!).
Lägg över i gratängform. Skär 3 pkt bacon och stek tillsammans med
2 burkar champinjoner (hela). Stek tills vätskan försvunnit.
Lägg denna röra på fläskfilébitarna. Blanda 3 burkar krossade tomater med 5 dl grädde.
Häll detta i gratängformen. In i ugnen i 200 grader ca 1,5-2 h (då blir köttet så mört!).
Lägg över folie efter en stund.

Smakar bäst tillsammans med kokt potatis,
som såsen kan gotta sig i!


Kommentarer
Postat av: malin-heléna

Man får aldrig till maten lika bra som mormor. :P hihi..

Jag låter mormor göra det hon är bra på så gör ajag själv det jag är bra på. ler



Sv: Igår var vi på lite fest, spårade ur lite dock, men i det stora hela var det rätt bra ändå. :)

Så jag är lte seg idag, mest trött. Men nu ska vi åka ut till pojkvännens pappa och äta mat. Skönt att slippa laga något själv idag. ;)



jag har sett den första twilight filmen. Tyckte inte den var så bra så jag har inte ens brytt mig om 2an faktiskt.

Dessa vampyrer fångade inte mitt intresse så som true Blood har gjort! (A) Det var kärlek efter första avsnittet. hihi. :)

Hade du en trevlig filmkväll igår då?

Kramar.

2010-04-03 | 14:50:54
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: