Eurovisions vara eller icke vara?


Ingen har väl undgått "fiaskot" att Anna Bergendahl inte gick vidare
till Eurovision-finalen på lördag?
Konstigt att hon inte var en av de tio som klarade sig, tycker jag.
Hennes framträdande var jättebra! Men i och för sig
kräver låten en del lyssningar innan den blir bra.

Men vilka låtar gick vidare?! Jisses, säger jag...
Varför ska vi ens skicka en svensk artist till Eurovision?
Det är ju tydligt att övriga Europa har en helt annan musiksmak
än oss. Jag tycker inte att det är lönt att vara med och tävla där,
faktiskt. Det är som att någon skulle komma in med hockeyklubba
på en basketplan... Vi passar helt enkelt inte in.

Jag tycker då att det är urlöjligt att man i tidningarna idag
skriver "Nu måste Björkman bytas ut!". Som om det är hans
fel att Sverige har en helt annan musiksmak än resten av Europa!
Typiskt att man ska ha någon att skylla på!

När vi ändå är inne på schlager... Här har vi några av mina
favoriter:





Perfekt att sjunga på karaoke!


Så vacker låt!


Ola - så klart!!!


Måns - så klart!!!


Kommentarer
Postat av: malin-helena

Jag tror faktiskt inte att det är så att vi har fel musiksmak. Jag tycker att utbudet har varit riktigt brett i år i ESC. Många olika gengrer. (stavning)

Men jag tror som så att Anna är "för liten" för att bli ihåg kommen. Det sa jag redan när hon vann här i Sverige. Att hon är väldigt bra och begåvad. Men hennes nummer är inte "memrebel"..

Och som du säger, så måste man faktiskt lyssna på denna låten några gånger innan det blir topp liksom.



Men jag tycker absolut inte att vi ska slopa melodifestivalen. Det är en folklig fest och otroligt uppskattat. Däremot tycker jag att man borde ändra de svenska uttagningarna lite.

Ge "expertena" lite mer makt.



Sv: Tyvärr är chansen att hon lever inte alls stor. Förmodligen har hon svält ihjäl.. Åhh, jag får ont i magen bara jag tänker på det.

Hon hann inte ens öppna ögonen men ändå saknar jag henne så mycket och det gör så ont i mig..



2010-05-29 | 20:48:43
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: