Ursäkta om jag är tjatig om detta program...


...men om du inte sett "Inlåst" som gick på 4:an i höstas,
så har du en ny chans att se det nu!
På TV4 Fakta söndagar kl 19 går serien igen.
Det är den absolut bästa och gripande doku-serien jag sett!!!
Jag grät varje avsnitt!

Det handlar om några killar som "hamnat ordentligt på glid"
och nu sätts i fängelse "på låtsas" för att ta sig ur sin
situation. Äldre ex-kriminella gör dem sällskap och blir
mentorer för dem. Dessa mentorer gör ett kanonjobb och
det är oerhört gripande att se hur relationerna mellan
de unga grabbarna och de äldre utvecklas.

"Inlåst" fick mig att bli mycket intresserad av arbete
med unga kriminella. Jag skulle nästan vilja jobba med det!
Men sen har jag kommit på att jag inte alls är rätt person
att försöka "leda dem rätt". Varför skulle de lyssna på mig,
som inte ens varit i närheten av den miljö de lever i?
Nej, det ska vara ex-kriminella som hjälper dessa
unga killar rätt! De gör ett enormt bra jobb!



Så återigen: MISSA INTE "INLÅST" PÅ TV4 FAKTA,
SÖNDAGAR KL 19!


Kommentarer
Postat av: malin-heléna

Sv: Aa, klart jag tog i för dig med när jag körde rodden. ;) haha..

Bäst att få bort förkylningen innan man dra igång och tränar igen. Du ska ju bort med, inte vill man vara sjuk om man ska åka utomlands heller! :)



Aa, vad bra, då kanske jag kollar på spårlöst ikväll om det blir tråkigt på OS. All skidor är ju typ inställt.. :(

Ja, jag gråter med när jag ser spårlöst. Eller ja, jag gråter typ jämt. :P Grät på jobbet igår med när Kalla tog guldet. HAHA! Tur att det inte var så många kunder. Ler



Kramar.

2010-02-16 | 20:32:46
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se/
Postat av: Sara

Ja du... Middagen ja. När passar de dig? När va de ni skulle åka nu igen?



Ett tips till resan! Packa inte mä dig för mycket kläder!!! För om du nu ska shoppa loss så behöver du bara ta med dig kläder för en vecka. Trust me! Man använder mindre än vad man tror.

2010-02-17 | 13:29:44
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: