Fy fan, rent ut sagt!


Efter att äntligen läst ut boken "Kinesen" (den var bra, men lååång och lite
seg vissa bitar) så har jag nu börjat läsa en "eländesbok".
När jag står på Åhléns och väljer 4 pocket (betala för 3), så blir
det oftast flest "eländesböcker". Jag vill gärna läsa sanna böcker
och vem skriver om sitt liv om de har haft det alldeles underbart?
Nej, precis... Och därför läser jag mest om hemska saker,
som någon upplevt.

Just nu läser jag "Såld" som handlar om en flicka som blir såld
till prostitution och till slut hamnar i Sverige.
Denna bok är bara GRYM! Fy fan, säger jag!
Man kan inte förstå att detta händer dagligen i vårt land.
Man vill inte förstå det!

Såld

Har du något tips på en bra "eländesbok"?
Risken är stor att jag redan läst den, men tips är välkomna!


Kommentarer
Postat av: malin-heléna

Jag har själv inte läst såld, men har hört att den är otorligt hemsk.. Kanske jag ska till biblioteket och låna den idag? :)

Måste lämna tillbaka några andra böcker med så. :P



Sv: Det är skönt att kommit ner under 63 kg faktiskt. :) Men som du säger så är det inte bra att bara stirra på vågen. Jag bryr mig mest om måtten faktiskt och hur jag ser ut i spegeln. Men vågen ger en hint om det är på väg åt rätt håll eller inte liksom. Men nu ska jag inte sätta upp några nya mål, utan bara ha ett mål att komma ner under 84 cm runt magen. Det är mitt nya mål nu. :)



Vad är det du pluggar föresten? :) Ja, en ledig dag är otroligt skönt måste jag säga. Dock blir det 6 dagars jobb sedan nu framöver. Men sen kommer min mamma och pappa på besök nästa helg!!! Åååh, det ska bli så roligt. Detta är andra gången de kommer hit och jag har gått här i över 1 år och 7 månader. :P

2010-02-12 | 13:49:02
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se/
Postat av: Malin

Senaste boken jag läste var När livet stannar. Den handlar om en tjej som miste nästan hela sin familj i tsunamin. Otroligt gripande bok!

2010-02-12 | 21:57:26
URL: http://surrfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: