Pengar i överflöd?


(Ursäkta ett väldigt lokalt inlägg!)

Bollnäs gick ju till final i bandy-SM. Det var så klart roligt,
även för mig som är totalt ointresserad av sporten.
I Bollnäs är bandy på allas läppar. Det går till överdrift, enligt mig.

Naturligtvis var det kul att det gick så bra för Bollnäs GIF detta år
och deras prestation blev ju reklam för Bollnäs.
MEN - jag tycker INTE att det var värt att ett lån på 200 000 kr
avskrevs hos kommunen!

http://helahalsingland.se/bollnas/1.1945281-stod-till-bollnas-gif-overklagades


Om kommunen hade haft det bra ställt och kunnat "hiva pengar hit och dit"
så hade det varit en fin gest till föreningen som gett Bollnäs lite reklam.
Nu tycker jag att det är helt sjukt, då kommunen DRAR IN och DRAR IN
och DRAR IN på olika områden! Tro mig - jag vet, då jag jobbar i skolan!
Fy f-n, rent ut sagt! Det irriterar mig nåt så otroligt att kommungubbarna
tydligen är ett gäng bandyfantaster!



Är det viktigast att barnen får det stöd de behöver
för att lära sig läsa?


Eller är bandyspel viktigare?



Kommentarer
Postat av: Gunilla Larsson

Barnen är viktigaste, alla dagar i veckan för evigt!!!

2010-04-09 | 19:21:49
Postat av: lohas

sv: jo, jag köpte en tidning. Men den träningen var tuff!! Det var inte så jätte kul faktiskt..

jag tror det bästa är att hitta något man tycker är kul!

Ha en bra fredag du med!

2010-04-09 | 21:11:22
URL: http://lohas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: