Vet hut, klädföretag!


Jag har ju i tidigare inlägg skrivit om de sjuka skönhetsidealen;
size 0 osv.

Nu har jag kommit på en annan sådan här sak som gör mig tokig!
Nämligen att det finns bh:ar i storlek 60 AA eller dyl.
Någon mer än jag som sett sådana?
Jag hittar ingen just nu på nätet...Kan det vara så att de slutat sälja
dem? Typ på Lindex, HM och Kappahl...

Hur som helst; de har sålts och gör det säkert fortfarande
(bara inte i internetshopparna).

Vad står BH för?
Jo, bysthållare!
De pyttesmå storlekar (kommer inte ihåg om det var 60 AA eller ännu mindre)
 jag sett kan inte bäras av andra än barn.

Jag tycker att det är för jäkligt att små flickor ska använda BH och
"bli vuxen" alldeles för fort! De har ingen byst som måste hållas på plats!
Jag tycker att det är att "sexualisera" alldeles för unga tjejer!!
Hur klädföretag kan vara med och bidra till det är för mig en gåta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: