Kurvor


"Kurviga stjärnor hett i Hollywood"
läser jag på expressen.se idag.

Tydligen har size zero börjat skuffas undan en aning.
TACK FÖR DET, säger jag!
När jag var i USA förra året höll jag på att "dåna av" när jag såg hur liiiiiiten
storleken (småleken!) 0 var!
Jag hade storlek 10-12 ungefär - och var alltså lååångt från idealet!
Även om jag skulle svälta mig i flera år så skulle jag ALDRIG kunna nå size zero!
Mitt skelett är nog för stort för size zero!
Alltså: helt sjukt ideal!!! Barnstorlekar (knappt)!

Dock tycker jag inte att alla som är med i Expressens bildspecial är
särskilt stora:
http://www.expressen.se/1.1583365?articlePopup=true
Eller vad tycker du om Liv Tyler och Kelly Clarkson t.ex?

Tänk en gång när jag läste en "tjejtidning", typ Veckorevyn eller liknande..
Där var det ett särskilt reportage om att tycka om sig själv, trots att man var lite
större. Där hade de tjejer i storlek 40 som hade intervjuats och fotats
i underkläder. Underliggande meningen var:
"Kolla! Hon är snygg trots att hon har storlek 40!"
Då kan ni lita på att jag tände till och blev förbannad!!!
(behöver jag påpeka att jag har storlek 40?)
Om de trodde att jag skulle få bättre självförtroende av att läsa
det där, så hade de helt fel!
"Jasså, de tycker att jag måste få pushning för att kunna tycka om min kropp?"
Naturligtvis gick ett väldigt upprört mail iväg till denna tidning,
vilken det nu än var...
Vilken storlek tror ni att modellerna i dessa tidningar har, om
man tycker att 40 är en så stor storlek? *grrrr*

Utseendefixeringen måste få ett slut!

Kommentarer
Postat av: Hon på andra änden av Storgatan :)

Tyvärr Nettis så tror jag att denna kroppsfixering kommer att finnas kvar i all oändlighet. Jag ska vara ärlig och tala om att jag jämför mig med andra. MEN! Jag är väldigt stolt över mig själv, mina mjuka goa former, mina vackra ögon, mina gulliga potatistår, mina klämgoa rumpa, ja... allt! För ingen är som mig, jag är unik! Vi kan aldrig bli som någon annan. Och gissa hur tråkigt de hade varit om alla såg lika ut. Ne! Var stolt över dig själv, för att du är du och ingen annan. Jag är stolt över att ha just dig som vän, strl 40 eller 0 spelar ingen roll. Du är vacker och underbar som just du är.

2009-05-28 | 00:44:53
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: