Hiss och diss - och lite till om bandyarenan...


OJ - vad skoj att ni hittat hit! Det är SÅ kul med alla kommentarer! *larvigt glad när jag ser att det kommit in en ny kommentar*

Dagens hiss och diss, av lite mindre allvarlig karaktär:

Jag HISSAR:
Cesar Millan (Mannen som talar med hundar)
Jag hade Cesar som sällskap idag när jag stod med min enorma hög av kläder som skulle strykas. Han är ju helt otrolig! Han utför stordåd med de "hopplösa" hundarna! Jag vet verkligen ingenting om hundar, men det  är ju som ett mirakel! Byter de ut hundarna?! :) Någon som är mer hund-kunnig kanske har någon annan åsikt om Cesar? Har för mig att jag hört något om att han använder el-stötar på hundarna...Men näää - det vill jag inte tro! Jag diggar Cesar!!

Jag DISSAR:
SJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy fan vad dyra de är, säger jag bara!! TV-reklamen där de skryter om resor mellan Sthlm-Köpenhamn för 95 kr är för mig helt oförståelig...Resor mellan Bollnäs-Lund kostar då betydligt mer! Bara för det så sökte jag också på resor mellan Sthlm-Köpenhamn. Det billigaste resan jag hittade kostade ca 700 spänn! Måste man vara ett medresande husdjur för att få åka för 95 riksdaler?! Detta ämne har till och med fått mig att maila Sverker och Plus! Som mitt bloggnamn säger. I never shut up! Det gör inte Sverker heller! Hoppas han kollar upp detta blodsugande Statens Järnvägar, som ställer till det så man tar den miljöfarliga bilen istället för att åka tåg! Kasta hela SJ i din soptunna, Sverker!



Jag måste återkomma till bandyarenan i Bollnäs igen... Jag säger så här, med tanke bl.a på Lars kommentar: jag skiter både i bandy och tavlor!!! Jag har inte sagt att kulturkvarteret är en bra idé av kommunen heller.  De har inte pengar till NÅT sånt nu! STÖLLEPROV, är ett passande ord till kommunens satsningar!!

God kväll, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Lars Ahlström

Känns som om jag kommenterar flitigt här.....

Vad gäller Cesar så måsta jag påpeka att det är på TV. Jag har ganska stor erfarenhet av hundträning och vet hur mycket arbete som ligger bakom varje resultat. Vi får i TVprogrammet bara se liiite av det arbete som läggs ner på dessa hundar. Man kan jämföra med ett matlagningsprogram där dom kokar en fläsklägg på bara 20 minuter som i verkligheten tar flera timmar. Martin Timell bygger i sitt TVprogram om ett helt hus på en timme och det vet vi ju inte är möjligt. Samma är det med Cesar!

2009-05-10 | 21:26:19
Postat av: Kristina (stinis)

De kanske inte heter statens järnvägar utan statens jävlar... tål att tänkas på!

2009-05-10 | 21:45:28
Postat av: Tessan

Hej Nettan!

Vad kul att du har börjat blogga=) Här kommer jag att kika in varje dag=)

Kram Tessan

2009-05-11 | 07:33:00
Postat av: Sara

Heeeeej vännen!!!!

I knew it!!! Du skaffade äntligen en blogg. Men bara för att du gjorde de så ska du tro att jag skaffar facebook. NOOO WAYYY!!! Nånstans går gränsen, och där går min :p



Det var en tjej som heter Mikaela som fixade min design. Men de är bara att annonsera i ett inlägg att du vill ha hjälp med designen, men kolla även in andra bloggar och fråga om deras design.



Nu ska jag ta en dusch och ladda inför biljettsläppet. Huuuaaaa!! Hade jätte svårt att äta frulle. Så pirrig i magen!!! :)



Kram på dig my beautiful blogger!!

2009-05-11 | 08:06:10
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Mattias

Hallåj.

Jag svarar på din kommentar här istället för på min egen blogg.

Designen får man sitta och klura lite med, men bara man har lite hum om html(hemsidesknåpning) så är det inga problem :)

Tack för kommentaren om mina fotografier också, du får höra av dig ifall du vill köpa nån att sätta upp på väggen ;P

Funderar på att börja sälja mera men har inte haft tid att kolla upp mer seriöst ännu pga Emily och renoveringen. Kommer fixa en mer säljinriktad sida då också.

Mvh Mattias

2009-05-11 | 16:39:31
URL: http://orcusnet.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Tänte säga att jag stödjer dig fullt ut i ditt dissande av denna helt sjuka investering av en bandyarena. Och att pengarna inte räcker till skolorna är inte det enda problemet, det är tal om att Bollnäs poliskår kommer vara bortplockade från kartan rätt snart, även att det lilla av ett sjukus vi fortfarande har kvar ska försvinna. Hur fan kan dom ha magen att lägga ner all vad social trygghet heter bara för en JÄVLA bandyarena?



Sen ville jag också tillägga att från början är stadskassan en och samma kassa, dom delar bara upp den årliga budgeten på det som dom anser vettigt.



Jag skulle vilja se någon kommentera de extra tillagda punkterna!

2009-05-13 | 18:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: