Loooooovely lax!


Jag tror inte att jag lagt ut detta recept innan...

Detta är en FENOMENAL laxrätt! Godaste jag ätit någon gång!


Chililax

4 laxfiléer


Sås att ha över laxen
(blanda dessa ingredienser till en röra):

5 dl créme fraiche (smak: soltorkade tomater och fetaost)

2 finhackade röda paprikor

1 burk med färdigtärnad fetaost, som du smular

3-5 msk sweet chilisås

Hackad chili efter smak


200 grader ca 20-30 min
(du ser när det ser klart ut)


Servera med pressad potatis.


NJUT!


Kommentarer
Postat av: Sara

ÅHHHH!!! Favvolaxen :)



Darn it! Kan inte på fredag. Jobbar då :(



Vadå? Vad klickar pappa din fram då? Kan man inte få haka på en sån kväll nån gång med dina härliga päron?? :)



Kram kram å natti natti!

2009-12-01 | 22:00:22
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: malin-heléna

Mmmm, det där låter som att det skulle falla mig i smaken. ^^ Måtse jag testa, dock tror jag inte Johan skulle gilla det han äter inte fetaost och absolut unte paprika, så får kankse göra det när jag kommer upp till mamma och pappa. Jag vet inte ens om det går att få tag på creme fraishe men tomat och feta här nere. Jag älskar den smaken, har ett mummisgt recept med det. Men det är ju milko som gör den, och det fin knappt här nere. :(

Jag får leta efter den. hihi..



Nej, det var faktiskt inte så mycket människor på gekås som jag trodde det skulle vara. Och tur var ju det, för det är jobbigt med att trängas så där inne. Vissa kärringar, förlåt uttrycket, är så elaka med där inne. Trycker sig fram och är otrevliga... usch.



Kramar.

2009-12-02 | 19:28:48
URL: http://malinhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: