2000-talet anropar!!! Hör kungahuset och regeringen det?!


Jaha, då var det dags för ännu en kunglig förlovning!
Alltid roligt med förlovningar - hurra för kärleken!
Men just att det är en kunglig förlovning skiter jag i, om jag ska vara ärlig.

Jag blir då förundrad över allt ståhej. Och tycker att det bara är SÅ
sjukt hur det går till:

"Regeringen har i dag, vid ett extra regeringssammanträde, fattat beslut om att efter
H.M. Konungens hemställan lämna sitt samtycke till äktenskap mellan
 Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström", säger statsminister Fredrik Reinfeldt
enligt ett skriftligt uttalande."

"-Jag är glad att det har varit möjligt att fatta det här beslutet" säger Reinfeldt.
(expressen.se)

Statsministern är glad över att kunna tillåta en kvinna att förlova sig med sin kärlek.
Jag säger som jag sagt förut: lever vi inte på 2000-talet?!
 
Artikeln på expressen.se fortsätter med pinsamma Maud Olofsson:
"Även näringsministern vill önska Madeleine och Jonas lycka till.
Hon passar även på att ge dem goda råd.
- Man måste ha lite spänning i ett förhållande, säger Maud Olofsson.
Maud Olofsson säger att hon tycker det är härligt med ung kärlek,
men menar att det är viktigt att båda parterna tillåts utvecklas.
- Det är viktigt att man tillför ny energi i ett äktenskap. Det är i alla fall min erfarenhet av
över 25 års äktenskap, säger hon.
Näringsministern säger också att det måste vara spännande att leva med sin partner.
- Även om det kommer småbarn och annat måste man ha tid för varann."

Ja, jag säger då det... Pinsamt att näringsministern ger Madeleine kärlekstips
i Expressen, tycker jag!

Läste någonstans att det är kungen som ska stå för detta bröllop.
Fattas väl bara annat!!
Men varifrån kommer hans pengar från början?!
*grrrr*

Kommentarer
Postat av: Karin

Håller med. Varför gör vi oss inte av me dom å skaffar en president istället, kanske du vill ställa upp :)....Dom e ju som vilka människor som helst så ska dom särbehandlas på det där viset. Man nästan ser på dom att dom njuter av pengarna vi ger dom, för att göra ingenting. Åka på studieresor å säga "å va intressant" kallar inte jag representera ett land. Hehe kul å va lite elak ibland...

2009-08-11 | 19:43:31
Postat av: Lars Ahlström

LEVE KONUNGEN! Vad härligt med ytterligare ett prinsessbröllopp.

2009-08-12 | 06:58:22
Postat av: Bitta

Jag håller med Lars!

2009-08-12 | 12:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: