Skavlan


Idag läste jag i Aftonbladet att Skavlan har fått kritik för att ha en
konstig kvinnosyn och ställa olämpliga/nedvärderande frågor
till de kvinnor han har som gäster. Karlarna han bjuder in får
stå för den allvarliga biten (om klimatet, tuffa jobb etc).
Alla citat som stod i artikeln var ju sanna och lät konstiga när
de rycktes ur sitt sammanhang. Men många avsnitt som det
stod om har jag sett och jag har inte alls reagerat över Skavlans
sätt att se på män och kvinnor.



Jag tycker mycket om Skavlans program!
Det är ett så lugnt och rofullt program, samtidigt som det är
lite roligt. Det är så intressant att höra samtalen som blir
mellan alla spännande gäster. Dessutom tycker jag att Skavlan
är bra på att intervjua och få fram andra sidor av kändisarna,
än vad man ser annars.

Vad tycker du om Skavlan?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag tycker som dig, han är bra! Han vågar ställa såna där "konstiga" frågor som man ofta tycker att fler borde våga ställa. Hans gäster öppnar ju alltid upp sig i hans intervjuer och detta gör att det oftast blir väldigt bra program.



//Lotta

2010-03-28 | 14:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: