Jag blir förbannad!


Jag har läst så många böcker om prostitution, bl.a "Såld" (sann berättelse) och
"Smuts" (roman). (Jag rekommenderar båda böckerna!) Och så har jag ju nyss varit i Thailand...

Därför blir jag SÅÅÅÅ förbannad när jag läser denna artikel i Aftoonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6807364.ab

INGEN har sedan sexköpslagen trädde i kraft 1999 fått fängelse för att ha köpt sex!
Alla har fått böter. BÖTER?! Vad fan är det för påföljd efter att tagit sig friheten
att köpa en annan människa??!! *grrr*
Dessutom får sexköparen själv bestämma till vilken adress delgivningsbrevet om
misstanke av sexköp ska skickas. Tänk vad lämpligt - bara att be att få brevet
till en postbox och betala böterna. Ingen behöver veta vad man gjort och man
kan glatt fortsätta köpa andra människor.

Jag kan bara hålla med Beatrice Ask - breven borde vara knalliga och skickas
hem till torskarna! Så lagomt kul för dem om frun ser brevet och inser vad
som pågår.

Jag kan bara inte förstå hur det kan vara så lindriga straff för sexköp - böter
och fängelse upp till 6 månader (som hittills aldrig blivit påföljden)!
Skärpning, mes-Sverige!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: