I´m back!


Nu är jag tillbaka efter två uuuuuuunderbara veckor i Thailand!
Jag kom hem i söndags, men har inte tagit igen mig riktigt förrän nu.
Det blir lite konstigt med tidsskillnaden och flygresan är ju inte nådig.

Jag tänkte bjuda på några foton. Det är nog tur att våren gör sig
påmind nu, annars skulle man ju gräma sig otroligt när man ser
de här bilderna...


Många timmar spenderades på stranden... GÖTT!


Haha... Tårna i sig kanske inte ser såå trevliga ut här, men visst har vi vackra naglar?!
80 kr kostade fotbehandling och pedikyr, inklusive dricks. Inte helt fel!


Vi bodde i slutet av Karon beach. Dock inte i de hus man ser här - det hade inte mina nerver klarat!
Vi bodde uppe på en kulle, så vi var tsunamitrygga när vi sov om natten.


Hela Karon beach! En dag tog vi en promenad längs hela stranden. Då gällde det att bada
med jämna mellanrum. Det har varit ca 35-40 grader varje dag!




Först var jag lite intresserad av den här tröjan... Men "fjång" så rörde sig den där remmen och
fram tittar en ödla. Huvva... Behöver jag säga att jag inte köpte tröjan?


Ladymen, eller vad de nu kallas, fanns det gott om i Patong!


Grannstranden Kata Beach var också fin!


Säger bara en sak: MUMSFILLIBABBA!!! Sån här lunch åt jag flera dagar i rad.
Jag måste försöka mig på denna rätt själv! Jag är lagom road att vara tillbaka till
den svenska maten... :/


Semester! Här är vi på en dagsutflykt på södra udden av Phuket. Tror denna strand hette
Hat Nai Han. Det var en jättefin strand, som ni kan se.


Vi var upp till en utkiksplats och såg solnedgången en kväll.
Helt fantastiskt! Jag tror (är inte lätt med thailändskan)
att utkiksplatsen hette typ Laem Promthep...


Tro det eller ej, men jag hängde med Micke på en speedboattur. Speedboaten tog oss med
till 6 öar. På vägen ut var vågorna inte nådiga! Men när vi kom fram till första stoppet
Bamboo Island, så var det verkligen värt det! Helt otrolig ö!!!


Vi snorklade så vi var alldeles vimmelkantiga när vi kom hem. Att snorkla mitt ute på havet
vid korallrev var roligast. Där var det PACKAT med fisk runt om en!


Ord är överflödiga!!!


Maja Bay är en turistfälla så det skvätter om det, efter att stranden var med i Beach med
Leo DiCaprio. Roligt att ha sett stranden, och visst är den vacker, men badet var lite
stenigt och inte alls så speciellt.


SEMESTERFEELING!


Maken är en riktig mästerfotograf ibland!
Vågorna vid Karon Beach var för det mesta roliga att "leka i", men en del dagar var de lite väl för mig!


OJOJOJ - vad gott det var med bananpannkakor med Nutella på!
8 spänn var billigt för "himmelriket"!

Jag har ju så otroligt många foton till, men tycker inte om att lägga ut så många foton på mig
själv och min familj. Men fotona ovan säger väl det mesta - vi har haft en otrolig resa och
jag tycker verkligen att alla ska uppleva Thailand åtminstone en gång i sitt liv.


Kommentarer
Postat av: Anette

Vilka otroligt fina kort!! Ni får göra nån fin tavla och sätta upp på väggen!! KRAM

2010-03-18 | 20:02:13
Postat av: malin-heléna

Åååh. my! Vad underbart.

Jag är sååå sugen på att åka utomlands!

Men förstår att det måste vara lite trist att komma hem till kalla Sverige igen.

Men sommaren är ju på väg hit! Det kunde man inte tro för en månad sedan. hihi..



Kram

2010-03-19 | 17:48:43
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: