Tänkvärda citat...


I min lärarkalender finns så många bra citat.
Det är så kul med sådana som verkligen får en att tänka till
eller att le, tycker jag.

Här kommer några citat (kan hända att jag skrivit något av dem förr...):

Gå inte alltid dit vägen leder.
Gå istället där ingen väg finns och lämna spår.
- Okänd


Det finns inget skönhetsmedel som går upp mot lycka.
- Marguerite Blessington


Människor är som viner: med åren blir de dåliga surare
och de goda bättre.
- Cicero


Gläds då du snubblar - du slapp just att falla.
- Okänd


Kommentarer
Postat av: malin-heléna

Gillade det 3:dje citatet med likheten med viner. Ler



Jag har/hade (vet inte vart den är nu) en kalender med citat i, en för varje dag. Det är faktiskt roligt att läsa. Som du säger, vissa får en att tänka till. :)



Jag har sagt till pojken min att vi borde se Johan Falk filmerna. Jag sa faktiskt att "Nettan på bloggen, hon har sett dem och säger att de är super bra! Så det så." (läs med lite gnällig barnröst). Hahahah!!

Får se när det blir bara, vi har inte så mycket tid tillsammans längre nu, inte så vi ska hinna se en hel film. (så hemskt det låter)

Men jag jobbar en hel del kvällar och Johan jobbar hela dagarna. Och på kvällarna är han så trött så han sover ju när jag kommer hem efter jobbet..



Men idag hinner vi få 1 ½ timme tillsammans i alla fall. Tror jag ska gå iväg och köpa något gott att fika tills han kommer hem. :)



Hoppas renoveringen går bra för er! Du har väl sagt vad ni gör just nu, men jag har glömt..??

Kramar.

2010-04-08 | 11:00:46
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: