Lyxfällan...


Jag har nog inte missat ett enda avsnitt av Lyxfällan.
Det är så himla bra!
Det är verkligen skrämmande att se vissa "fall"
(som kvinnan här om veckan som inte öppnat en räkning
på åtta år!), men Charlie och Mattias lyckas ju oftast reda upp
situationen.

Jag har svårt att förstå hur långt det kan gå för vissa människor...
Det är som att de ger upp när det börjat barka iväg åt fel håll.
Nu kanske det är lätt för mig att säga, som har ett fast jobb och
stabil ekonomi...Men ändå.

Charlie skrev i Aftonbladet idag och det var så himla bra, tycker jag:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article6901503.ab

Charlie lägger mycket av skulden på samhället, ej på individerna.
Gör bankerna lika bra reklam för sparande som för lån?
Motiverar kronofogden människor till att ordna upp sin situation,
eller försöker de hota dem till det?

Hans slutkläm var verkligen talande:
"De flesta lägger ner mer tid på tandborstning än på ekonomi.
Det får vara slut på det nu."
Så sant, så sant... Tur att man har en make som kan det
där med ekonomi. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: