Chat 1997...


Nu har jag äntligen fått ett förslag på vad jag kan skriva om här,
när det "står stilla" i mitt huvud!
(TACK, Stinis!)

Stina vill ha en förklaring till varför jag gick in på Aftonbladets chat,
sommaren 1997.
Varför är detta viktigt?
Det är ju så länge sen...

Valet att klicka in mig på Aftonbladets chat en försommardag 1997
skulle visa sig ha en enorm betydelse!

Jag bodde hemma, var femton år och hade inte haft Internet så
fasligt länge. Det var så spännande att chatta! Så jag "ringde upp"
med vårt sega modem (vilket kostade en del per minut!) och
skrev in mig som "Nettan 15" på Aftonbladets chat.
Naturligtvis var det mest intressant att chatta med någon kille
i samma ålder... Jag tror att det var jag som tog första kontakten
och skickade ett meddelande till "Micke 16".
Han verkade vara en trevlig prick!
Vi bytte mailadresser och våra mail blev fler och fler
och längre och längre.
Efter nästan ett års mailande och chattande på ICQ ("dåtidens MSN")
råkade jag nämna att jag kanske kunde komma och hälsa på
denna Micke på påsklovet? Han tyckte att det var en bra idé!
Jag kan bara hålla med - det var den bästa idén jag kommit
på under hela mitt liv!!!

"Nettan 15" och "Micke 16" har nu varit ett par sedan påsken 1998!
De har varit förlovade sedan 1999, och gifta i lite mer än 1½ år!

TACK, Aftonbladets chat!
TACK, mitt sega modem som inte kopplades ifrån (som det ofta gjorde)!

TACK Micke, min själsfrände!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Kommer aldrig att glömma hur hyper du var över att ha träffat en sån kanon kille över internet! Tänk när du skulle visa bilden på honom när han stod lutandes mot sin moppe :)

2009-11-02 | 12:27:00
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: