Inlåst


Såg du "Inlåst" på 4:an?
Jag skrev om det för lääänge sedan här på bloggen,
efter att jag läst om det i pressen.

Bra program, tycker jag!
Unga killar som VERKLIGEN hamnat snett i livet,
med kriminalitet och droger, blir inlåsta i 12 dagar
med fd. kriminella.

Redan i dagens avsnitt, när de bara suttit inlåsta i 2 dagar,
började killarna så smått få upp ögonen inför vad
de går mot för framtid.
Det är bara att hoppas på att de kan vända sina liv!
Jag ser med spänning fram emot att se resterande avsnitt!

Det som slog mig när jag såg programmet var hur tragiskt
det är att dessa killars liv ser ut som de gör...
Och tänk vad MÅNGA tonårskillar det är som det rent
ut sagt går åt helvete för.
Vad är anledningen till att de "hamnar" i en sådan
situation?
Vad är det som gör att de tycker att det är okej att
kalla sin mamma för "hora", slå ner folk, använda droger etc?
Hade samhället kunnat göra något annorlunda för att
dessa killar istället skulle få en trygg ungdom?
Kan jag, redan i de lägre skolåren, göra något för att
förebygga att mina elever hamnar i en destruktiv livsstil
när de blir äldre?


Kommentarer
Postat av: KATTEN

Jag har bara läst om det men missat programmet helt. Har det börjat? Det verkar vara jätte bra!

2009-10-02 | 23:00:55
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com
Postat av: Säre

IKVÄLL IKVÄLL IKVÄLL IKVÄLL!!!

2009-10-05 | 08:07:51
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: