Fredagen den 13:e... Hua!


Tror du att detta är en otursdag?
Jag tror tyvärr det!
Detta på grund av att jag råkade ut för en liten olycklig händelse
fredagen den 13:e när jag var 15.

Jag skulle åka och hälsa på min kära mormor och bestämde
mig för att ta mopeden.
Jag tänkte "jag borde inte åka moped själv när det är fredagen
den 13:e...". Men jag lyssnade inte på min inre röst.

Det slutade med att jag hamnade i diket med min moped.
Både jag och mopeden blev uppskrapade... Det gick alltså
inte alltför illa, men min moped ställde jag i stort sett undan
efter detta. Och jag har lite respekt för fredagen den 13:e!

Har du något särskilt minne av denna "otursdag"?


Kommentarer
Postat av: malin-heléna

Jag ser också fredag den 13.de som otursdag. Jag har egentligen ingen anledning, det är bara så..

Men jag utgår alltid från att denna dag blir helt och hållet skit och allt som inte går skit är en bonus. :P



Sv: Det låter skönt att ha det så som du säger. Att bara bestämma sig för att inte må dåligt över skit saker liksom.. Men jag kan verkligen inte släppa allt. Det är så konstigt. Sedan är jag en sådan som bryr mig mer om vad andra tycker om mig än vad jag själv gör. Jobbar på att inte tänka så, men det är svårt när man har det inbyggt..

Men ja, idag mår jag lite bättre ändå, trots fredag den 13.de. :P

2009-11-13 | 13:47:37
URL: http://malinhelena.blogg.se/
Postat av: Malin

Jo då tanken har slagit mig ett antal gånger men förhoppningsvis kommer det vara värt det! Man FÅR vara pessimistisk! Ingen är optimistisk jämt så det så : )

2009-11-13 | 14:29:43
URL: http://surrfia.blogg.se/
Postat av: Linda Andersson

Jag har de senaste årena sett fredagen den 13:e som en turdag men nu sist började den inte så bra. Började med att tåget var försenat på morgonen då jag skulle till högskolan i Gävle :D Men annars så ;) Var väl inte så där jättestor grej men roligt att det hände just den dagen :D

2009-11-19 | 13:06:43
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: