Kärleken är vacker


Jag tittade som så många andra på Eurovision song contest igår.
Men detta inlägg ska inte handla om klämkäcka schlagerlåtar...

Med förskräckelse har jag läst många artiklar om homofobin i Moskva.
" Moskvas myndigheter har konsekvent nekat gayaktivister att hålla prideparader de senaste åren.
De som trotsat förbuden har ofta gripits av polis eller attackerats av motdemonstranter." 
(http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article5163283.ab)
Detta var precis det som hände igår - omkring 80 personer som höll en prideparad trots
att de ej hade tillstånd, greps av polisen.
Att neka tillstånd vid enstaka tillfällen,
det hade varit okej (precis som jag antar att de gör med andra "grupperingar") - men i flera år?!

Dumheterna slutar inte där....

"Homofobi är ett vanligt fenomen i Ryssland. Homosexualitet var förbjuden enligt lag
så sent som 1993 och klassades som psykisk sjukdom fram till 1999.
Moskvas borgmästare Jurij Luzjkov har kallat prideparader "sataniska".
(samma artikel som ovan)


Psykisk sjukdom fram till 1999?!!
Prideparader "sataniska"?!!
Jag häpnar över hur trångsynt människor kan vara.
Jag har varit åskådare till Prideparaden i Sthlm några gånger
och det är en fest utan dess like.
Det är människor som vågar stå för den de är, trots att det finns så många fördomar.
All "credit" till dem!

Homosexualitet är ett "hett" ämne att debattera.
Sedan 1 maj (tror jag det var...) kan homosexuella ingå äktenskap - precis som vilken
myndig människa som helst i Sverige. Är det inte "gentilt" av vårt land?!
Jag har aldrig förstått varför de tidigare bara fått "ingått partnerskap".
Vad spelar orden för roll?!
"Äktenskap ska vara mellan kvinna och man. Det har det alltid varit", råder ett argument
som man hör av de som är emot den nya lagen.
Vad är det för stenålders-tänk?!
Tänker de på Adam och Eva?
Folk som annars inte är det minsta religiösa börjar prata om hur det minsann alltid varit
och hur det är tänkt att vara.

Två människor som älskar varandra är väl det vackraste som finns?

Hjärta av rosor



Kommentarer
Postat av: Linda

Ja haha dom låtarna var ju klart bäst alltså,synd att det ALDRIG kan gå väl för Sverige!

Jo absolut älskar mina rabatter o stora trädgård med damm o koi fiskar i=) Älskar att pyssla med detta en fin solig dag..hehe trots jag bara är 26S

Min fästman han e mindre glad som får bygga o dona alla rabatter o allt jag vill haS men som sagt vi älskar vårt hus o gör det till vårt egna=)

Ah drack Fun Light igår faktiskt ushamej men den e så förbaskat god skall dricka slut den vi har sedan får det bli annan saft framöver!

Borde man inte propsa på att den skall testas eller liknande,fattar fan inte hur de kan tillåta sälja ngt som är så hälsofarligt!?



2009-05-18 | 19:20:13
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: