HISS och DISS är tillbaka idag...


Jag DISSAR:
Moderaternas tanke om att sänka skatterna ytterligare


"VA?! Dissar hon detta??!! Är hon inte klok??!!"
tänker nog många nu.
Ja, jag dissar sänkta skatter.
Jag ska erkänna att det känns bra med några extra hundringar i månaden.
Men det skulle kännas mycket bättre om jag visste att skola, omsorg och vård
redan hade sitt "på det torra".
Men jag vet att det behövs så mycket mer pengar för att skola, vård och
omsorg ska "gå åt rätt håll".
Jag vill faktiskt vara med och betala!
(synd att man inte riktigt vet var skattepengarna tar vägen bara...)

Jag HISSAR:
att värmen som kommit gör det klart godkänt att tok-äta glass!


Jag har inhandlat en stor kartong med GB:s klassiker idag! Mums!

"We all scream for ice cream!" :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hag håller med dig i hissen av värmen, den är jätteskön och välkommen men vad gäller dissen är vi inte lika överens. Jag tror mer att det handlar om prioriteringar från våra politiker. Statsfinanserna har sett stabila ut trots de ganska rejäla skattesänkningar som genomförts. Jag tror att det finns pengar om vi bara fördelar dem på ett annat sätt och handskav mer varsat med de pengar vi har både på riks och kommunal nivå.

2009-05-25 | 20:19:07
Postat av: Hanna

Hej igen! =)

Jag håller med dej, jag tycker det är sjukt galet att sänka skatten! Inte bara för att pengarna behövs i hela landet utan även för att minska klyftorna i samhället som enligt mig inte leder till den välfärd vi är vana med i Sverige..

2009-06-04 | 19:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: