I never shut up - det är Nettan i ett nötskal!


Mitt första blogginlägg...Pirrigt! Får se hur detta går då...

Varför ska jag ha en blogg? "Alla andra" har ju en...Och jag brukar ju vara en sån som vill gå MOT strömmen i mångt och mycket?!

Ikväll var jag hos två goda vänner , Anette och Niklas, och över en god middag pratade vi om bloggar. Niklas tyckte att jag skulle kunna ha en blogg; jag som tycker så mycket om allt! Så har jag inte tänkt. Jag har tänkt "vilken tråkig blogg jag skulle ha om jag skrev om mina dagar. Det enda jag gör är ju typ att jobba och titta på tv...". Jag har alltså brist på spännande äventyrliga dagar att delge er, MEN jag har gott om åsikter! Niklas tänkte nog på politik o dylika allvarliga saker. Men inte kommer jag att kunna hålla mig till åsikter om kommunpolitik och dylikt. Precis som mitt bloggnamn visar: i never shut up! Jag tycker och tänker om det mesta...och är aldrig tyst! Vad skönt att skriva av sig lite! Sedan vore det ju inte fel att ha några bloggläsare som man kan debattera lite med - för det gillar jag!

Således: bloggen kommer att handla om mina åsikter, om allt mellan himmel och jord. Jag kommer inte visa "dagens outfit" eller ge er sminktips. Vill du läsa sådant har du kommit fel. :) Men om du har lust att "munhuggas" lite om högt och lågt - då har du kommit alldeles rätt!

Hädanefter ska jag försöka att inte bli så långrandig! Och se till att få in lite foton, så det inte blir en så "tung" sida!

Här kommer min första "hiss och diss", (som jag känner på mig kommer bli ett återkommande inslag här på min blogg):

Jag HISSAR:
er som läst mitt första blogginlägg!!! (tack!)

Jag DISSAR:
planerna på en bandyarena i Bollnäs! Jag vill inte att ETT ÖRE av mina skattepengar går till det!!!

Mitt första blogginlägg är härmed avslutat... :)

Kommentarer
Postat av: Mattias Olsson

Hallåj.



Ser ju bra ut det här, bara fortsätta :) Jag gillar din hissa- och dissa-lista hehe.

Mvh Mattias

2009-05-10 | 06:40:31
URL: http://orcusnet.blogg.se/
Postat av: Bitta

Kul att du kom igång:)

2009-05-10 | 09:10:03
Postat av: Lars Ahlström

Jeanette!



Det känns som om du ger dig på mig rent personligt redan i ditt första blogginlägg! Klart att Bollnäs ska ha en bandyarena. Den skall finansieras av både skattemedel och andra pengar. Bandyn behövs för Bollnäs och dess innevånare och tillsammans skall kommunen och privata finansiärer hjälpas åt att bygga en bandyhall! Skärp dig nu!!!

2009-05-10 | 09:54:02
Postat av: Helena Hildingsson

Kul att du börjat blogga Jeanette!

Dock måste jag bara få kommentera din "diss"! Vad är Bollnäs känt för i stora delar av Sverige? Jo, just det BANDYN!!! Om Bollnäs inte bygger en bandyhall så kommer sporten att dö ut eftersom det är så att om några år får inte lag som inte har någon hall vara med i högsta serien! När jag var i Stockholm senast började en liten berusad stockholmare prata med mig ute på krogen och när jag sa att jag bodde i Bollnäs började han direkt att prata bandy! Dock håller jag med dig om att våra skattepengar inte ska gå till någon bandyhall och inte heller tycker jag att man i dessa kristider ska lägga många miljoner på ett kulturhus! Ska man bygga sådana här saker måste företag sponsra!!! Sedan kanske man hade kunnat kombinera kulturhus och bandyhall om man tänkt till lite i förväg men det är ju inte politikerna i Bollnäs kända för (antagligen inte i resten av landet heller)!!! Kul att få skriva av sig lite skit... MVH Helena

2009-05-10 | 10:04:32
Postat av: Tony

bollnäs är ju ändå skitdåliga, så de är inte värt att lägga pengar på en hall, dom blir vilket som inte bättre!

2009-05-10 | 11:42:04
Postat av: Malin

Sen kan man även se det så här, bandyn drar faktiskt in pengar till kommunen oxå! det är inte bara en kostnad!

2009-05-10 | 13:03:59
URL: http://surrfia.blogg.se/
Postat av: Anette

Men gumman!! Vad bra att du äntligen börjat blogga :)! Ska bli roligt att läsa och följa dina debatter :)! Jag håller redan med dig i din diss!! ABSOLUT! Kram

2009-05-10 | 14:10:35
Postat av: Kristina

Åh va roligt att du kom igång så snabbt!

Jag håller med dig om din diss, men det vågar jag inte säga högt pga min andra hälft :)

2009-05-10 | 19:57:08
Postat av: anna-karin hedberg

Kul att du börjat blogga. Ska försöka följa din blogg. Håller helt och hållet med dig om din diss

2009-05-10 | 21:15:08
Postat av: Saara

Jag vill inte heller att ett öre av mina skattepengar går till en bandyarena! Visste inte ens om att planeran på det fanns/finns så jag är förvånad.



Sjuuuuukt, tycker jag.

2009-05-11 | 18:27:22
URL: http://chrystalrose.blogg.se/
Postat av: Vickan westh

Roligt att du börjat bloggat så jag får läsa lite :]

Håller faktist med dig och din diss, vill inte att bollnäs ska ha en hall! Men ska bandyn fortsätta vara stor i bollnäs så måste dom nog göra en :/ och nu kommmer bollnäs vara i topp, när hellmyrs och törnberg har kommit ;)

2009-05-11 | 21:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: