Hiss och diss om krogmiljö...


Igår kväll var jag på galej, dvs på krogen.
Först för att äta god mat, sedan för att dansa natten lång.
Det blev en mycket trevlig kväll!

Apropå krogmiljö vill jag HISSA:
Det faktum att man inte får röka på krogen längre!
Vad underbart att slippa vara passiv rökare, med allt vad det innebär!
Och vad skönt att komma hem utan att kläderna och håret stinker!





Men inget gott som inte för nåt ont med sig...
Jag DISSAR:
att det stinker svett och fis på dansgolvet!
Förr har röklukten kamouflerat diverse kropps-odörer,
men nu för tiden härjar de fritt och når mina näsborrar titt
som tätt. Hualigen, säger jag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trots att jag är rökare själv tycker jag att det är skönt med rökförbud på restauranger. Typiska pubar däremot borde det vara tillåtet att röka på tycker jag.

2009-05-21 | 18:45:53
Postat av: Sara

Svett okej, men fis??? De har jag då aldrig känt. Öl påverkar ju tarmen och gör den lite fisig, så visst kan de vara sant det du säger. Men jag har då aldrig känt av den odören. Nu är de ju... hmm, få se... Sep, okt, nov... 8 månader sen jag var på krogen.

Hoppas att ni hade 3vligt igår iaf :)

Kram på dig min pärla!

2009-05-21 | 21:23:59
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Vickan

Jamen fy...Det är vidrigt med alla lukter som får fritt fram nu när röken är borta. Är det inte sjukt att folk har så förbannat svårt att hålla sig? Kanske parfymerad "discorök" kan vara en affärsidé??

2009-05-22 | 20:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: