Morot för att lära sig språket - bra eller ej?


1 juli är nära och därmed börjar en massa nya lagar och bestämmelser att gälla.
Jag fastnade vid en förändring:

"Försök med sfi-bonus

Invandrare som är snabba att lära sig svenska ska på försök få en bonus.
 Genom ett försök i 15 kommuner ska man undersöka om språkinlärningen går snabbare genom
 att ett ekonomiskt bidrag hägrar. På så sätt hoppas man att fler snabbare och lättare ska få arbete."
(www.aftonbladet.se)

Som jag tidigare skrivit så har jag det SÅ jobbigt med att jag tycker synd om så många.
Direkt när jag läser om denna nya bestämmelse så tänker jag:
"Stackars de som försöker lära sig, men inte kan då!"
Om nu någon ska ha betalt, så tycker jag att alla som försöker att lära sig ska få det!
Det är ju inte alla som är läshuvuden...

Vad tycker du?
Är "språk-moroten" en bra grej?

Hälsningar till er från SIljans strand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: