Midsommar på ingång!


Jag vill DISSA:
alla rattfulla som kommer att bege sig ut på vägarna i helgen!!!
(de är så klart ute när det inte är midsommar också,
men de är nog fler i helgen än vanligt)
De idioterna utsätter inte bara sig själv för livsfara, utan även alla medtrafikanter!
År 2008 rapporterades 31 204 rattfylleribrott!
Tänk vad många rattfyllon du stött på längs vägarna i ditt liv!
Usch, jag ryser vid tanken...

Jag vill även passa på att dissa alla galningar som gör idiot-omkörningar!
För sådana är det också gott om.

Så, snälla ni: var försiktiga i trafiken i helgen!
Håll ögonen öppna, för även om du har kontroll på din bil så är det
många du möter som kanske inte alls har det och då gäller det att
du är alert!


Jag vill HISSA:
de otroligt vackra lupinerna som pryder så många diken nu!
När man ser de lila/rosa/vita "sjoken" med blommor så tänker man bara:
"Naturen är fantastisk!".
(Det fattade jag aldrig när jag var yngre; att uppskatta naturen! Är det
ett ålderstecken att börja njuta av naturens under? :) )



Kommentarer
Postat av: Sara på jobbet

Guh! Hade helt glömt bort Ben & Jerry´s! Tack för att du påminde mig :)



Vet du om att man möter en rattonykter person lika ofta som man möter en taxibil.



Faaan va svårt de va att skriva nu då. Har jordens hicka!!!



Ha en mysig helg vännen!! Kram kram!!!

2009-06-18 | 21:18:32
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Karin

Vilket vackert kort! E d du som knäppt det? Glad midsommar på er!!!

2009-06-19 | 09:33:54
Postat av: Nettan

J, visst är kortet vackert? Men tyvärr är det inte jag som knäppt det! Hittade det på nätet bara... Glad midsommar!

2009-06-19 | 10:59:15
URL: http://inevershutup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: