Det var på den gamla goda tiden...


Jag HISSAR:

Gamla Nintendo 8-bitars!
Jag har ägnat lördagskvällen till att spela Super Mario Bros 2.



Vilken nostalgi!
21 år gammalt spel... Alla banor sitter i ryggmärgen!
Att man inte passade på att lära sig en massa andra grejer på 80-talet!
Verkar ju som att man sög in "kunskap" då!
Men det kanske bara var tv-spel som var roligt nog för att det skulle
fastna så benhårt och som man så lätt kan plocka fram så här 20 år senare.
Tänk om man skulle lärt sig spanska eller nåt istället? :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh, vad roligt! Jag har inga spel kvar, bara konsollen men jag måste införskaffa spel oxå. Det är skillnad det mot för de nya spelen med 714 knappar på handkontrollerna och som vibrerar och har sig. Nej, tacka vet jag ett kryss och två knappar, det är lagom det. Tänk att spela Zelda, Tetris, Iceclimer, DrMario, Mario Bros

2009-06-13 | 23:06:43
Postat av: Lars Ahlström

Ja, visst var dom bra dom gamla spelen. Tacka vet jag Zelda - link to the past...... en klassiker!

2009-06-13 | 23:29:53
Postat av: Säre

De där spelet får du inte slänga. Blir nog samlarvärde på de där nåt tag.



Förresten... Vad håller ni på med på övervåningen? Såg maken dona med nå fönster.

Nyfikna grannen vettu :)



Och du... Vi är beviljade att låna pengar :) Kan prata mera om de sen.

2009-06-14 | 06:51:49
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Idsi

Ja tänk alla dagar vi spenderade med att spela Mario =). Ångrar att vi inte sparde vårt spel..

2009-06-14 | 12:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: