Bara tuttar


Idag hörde jag på radionyheterna att man på Malmö stads badhus ska
få börja bada topless, om man vill.
(vilken tur att det är frivilligt då! :) )

I radioprogrammet som följde efter nyheterna ringde lyssnarna
in till studion och debatterade ämnet.
De flesta var postiva till beslutet, som tagits av fritidsnämnden i Malmö.

Vad tycker du?
Ska man få bada topless på alla badhus i Sverige?
Vad finns det för fördelar/nackdelar med det?
På stranden är den en sak, om man vill få en jämn bränna...
Men på ett badhus?!
Jag kan bara inte förstå varför man vill bada med tuttarna framme?!
Vad är det som är så bra med det, liksom?!
Personligen tycker jag inte att det är ett dugg jobbigt att ha en bikiniöverdel på mig
när jag simmar. Däremot skulle jag tycka att det var mycket jobbigt
att vara på badhuset med tuttarna framme till allmän beskådan.

Det är väl meningen att man ska "avsexualisera" brösten på badhusen då.
Bröst är ju bara naturligt!
Undrar hur karlarna reagerar på detta?
Någon som ringde in till radioprogrammet tyckte att det var bra med "ögongodis"!
Hmpf...Trevligt... :/

Men det måste finnas karlar som skulle bli lite besvärad över "fria tuttar" på
badhusen också? Jag skulle då bli mycket besvärad om jag skulle se någon
karl som lät "den svinga"! Haha... Kanske inte riktigt samma sak, men ändå!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det spelar inte mej nån roll om tjejer badar utan överdel, jag tror inte många kommer göra det men men.. Jag tycker inte jämställdhet handlar om att man ska få visa tuttarna. Ärligt talat alla tjejer, hur ofta har ni känt er diskriminerade för att ni måste ha bikiniöverdel, eller vid ett övergångsställe med "herr gå man" känns det som att det bara är killar som får gå över där eller? Känns som man jobbar med fel grejer.

2009-06-24 | 19:46:23
Postat av: Nettan

Jag kan bara hålla med dig, Hanna! Det blir så "pyttigt" när feminister jobbar med sådana här oviktiga saker!

2009-06-24 | 21:23:54
URL: http://inevershutup.blogg.se/
Postat av: Anna

Klart man ska om man vill det..



Kramar

2009-06-24 | 22:17:29
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Amanda

För mig personligen spelar det ingen roll, men jag tror att det kan finnas människor som inte vill gå till badhuset då. Tänk alla unga tonårspojar som har problem ändå. Eller människor som är vana att vara täckta över hela kroppen. Näe, stranden är helt okej, men inomhus kan man väl vara lite anständig!

2009-06-24 | 22:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: