Semestertider = fototider!


Nu när man är ledig och har lite "utöver det vanliga" för sig, så är det kul att fota lite!
Ni vet väl mitt motto?!
"Livet är inte dagar du levt, utan de dagar du minns!"
Då kan det vara bra att ha foton som hjälp på traven för minnet.

Jag har inga ambitioner om att bli en bra fotograf, utan fotar enbart för att ha
minnen i fotoalbumen som bara blir fler och fler!

Fotoalbumen fylls då betydligt fortare nu för tiden, än vad de gjorde förr om åren.
Men kommer du ihåg hur det var att fota då?
Nu är ju inte jag lastgammal precis, men ändå har det hunnit hända
så otroligt mycket när det gäller fototekniken.
Jag minns när man satte fast en "blixt-kub" på kameran!
Så såg man sedan att det var "bränt" efter att man använt en blixt! *haha*


Toppmodernt, eller hur?!

Och så var det 24-rullar eller 36-rullar!
Snacka om att det är otroligt mycket enklare att ta bra foton nu,
när man inte behöver snåla på en eller ett par rullar på semestern.
Jag tar alltid extra bilder, för att kunna välja de bästa för framkallning sedan.

Nedan har jag valt några favvo-foton,
inte enbart från semestrar.


SOMMAR!


SEMESTER!


SLAPPA!


Vägen mot frihet?



Hälsingland från sin vackraste sida!


Komisk bild om man vet vad han funderar på...
"Ska man våga slå en drill här, efter att man sett en stor varan-liknande
varelse titta fram i buskaget?!" (USA:s sydligaste udde är platsen)


Sommarkväll på altanen.


Denna annorlunda bild tog makens systers sambo,
 medan alla andra fotade mig och Micke när vi skar vår bröllopstårta! Kul bild!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Härliga bilder! Sommar och semester är absolut den bästa tiden på året!

Kram!

2009-07-13 | 11:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: