Lite sen reflektion på firandet av kronprinsessan


Eftersom Måns Zelmerlöw var med i firandet av kronprisessan Viktoria i år, så var jag tvungen
att titta på firandet i SVT.
För jag är inget "fan" av kungafamiljen precis!
Det är för mig helt oförståeligt att det på 2000-talet kan vara så gammalmodigt i Sverige,
så man t.ex inte får säga du, utan ständigt detta upprepande av "kronprinsessan",
eller ännu värre; "ers kungliga höghet"!
"ERS KUNGLIGA HÖGHET??!!"
*dånar av*

På firandet satt de där i några jäkla kungastolar,
som om de var för fina för att sitta på likadana stolar som resten av publiken!
Och äntigen fick Daniel visas upp offentligt på firandet! Klart de måste vara
förlovade först! Så sjukt, enligt mig...

Vad tycker du om monarkin?
Behålla eller avskaffa den?
Om vi ska ha den kvar, ska den förändras på något sätt?
Lite folkligare kungafamilj skulle inte skada, enligt mig...

Kommentarer
Postat av: Anette

Ja du, kan inte mer än hålla med dig Nettan! Tycker det är sååå gammalmodigt!! Jag vet inte om jag vill gå så långt som att avskaffa monarkin, men som du säger kanske den behöver förändras något... Och du, visst kändes Daniel stelare än stelast??? HIHI!

2009-07-25 | 11:13:17
Postat av: Vivvi

Kul att du hittade min sida. Det var jätteläskigt med fladdermusen.

2009-07-25 | 15:03:03
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/
Postat av: Sara

Den som rör kungafamiljen får med mig å göra!!!! GOT IT???!!! :p

I love the royal family!

2009-07-26 | 11:54:59
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: