En liten onödig lista


Saker som enligt mig är liiite småjobbiga, när man inte har något värre att haka upp sig på:
(i-landsproblem så det stänker om det!!!)


¤ Det ligger äggskal i vasken. Varför kastar man inte skiten i soptunnan på en gång?

¤ Man ska steka något och stekpannan ligger i disken.
Vad drygt att behöva diska den innan man kan laga mat.

¤ Man hoppar ur duschen och kommer på att man nyss kastade badlakanet i tvätten,
dvs. man (jag) måste lämna badrummet blöt och frusen för att hämta ett
nytt badlakan i "linneskåpet". 
(Förresten...Är det bara jag som säger att jag hoppar ur duschen? Eller
varför säger man så? Jag brukar ju ganska sansad och lugn försiktigt ur duschen...)

¤ Man kommer till affären och märker att handlingslistan är kvar hemma på köksbordet.

¤ Man följer en dokusåpa och ens favvo blir hemskickad.
(Jag svär att aldrig mer se programmet, men glömmer det lagom till nästa avsnitt)

¤ Man ska njuta av glass och har precis fyllt skålen med vaniljglass,
sedan märker man att chokladsåsen är slut. Hur kul är det med bara neutral vaniljglass?

¤ Man har ställt in dvd:n på inspelning av ett program man inte vill missa när
man är borta. När man ska avnjuta programmet så visar det sig att man spelat
in på fel kanal. Eller ännu värre: den rätta kanalen har bestämt sig för att visa sport istället!!



Kära bloggläsare...Detta var verkligen petitesser, men jag hade kul en stund när
jag skrev i alla fall. Ledsen för ett ovidkommande ämne! Jag ska försöka återkomma
med något allvarligare, någon slags samhällskritik. :)


Kommentarer
Postat av: Olivia

Håller med om att allt det där är sjukt irriterande!

SV: verkligen, alla har ju inte likadana fötter lixom :)

2009-07-24 | 18:29:05
URL: http://sumo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: