FILMTIPS!!!


På TV3 kl. 21.00, idag lördag, går en av de bästa filmer som någonsin gjorts!!!
"Den gröna milen", med Tom Hanks och "jätten" Michael Clarke Duncan.



  

Amerikanskt drama från 1999. 30-tal. Paul Edgecomb är vaktchef vid
en fängelseavdelning för dödsdömda. En dag anländer en ny fånge,
en välvuxen svart man vid namn John Coffey,
dömd för att brutalt ha mördat två vita småflickor.
Paul fattar särskilt intresse för denne fånge, som inte visar några
tendenser till våldsamt beteende. Då händer något som liknar ett mirakel...


Jag glömmer aldrig när jag såg denna film på bio.
Jag grät som en galning!
Det är en så fantastiskt fin, sorglig och bra historia!
Alla skådespelare gör en otrolig insats! Tom Hanks har
alltid varit en av mina favoriter.

Det är nog ett plus om man tror på det övernaturliga...
Men "icke troende" kan nog också gilla denna suveräna film!

Men du har väl redan sett den, hoppas jag?! :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Den filmen är GRYM! Riktigt riktigt bra!!! Och känslosam!

2009-08-23 | 09:08:34
URL: http://dizela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: