Ännu en "eländesbok"...


Jag måste tipsa om en bok!

När jag var på Diggiloo för några veckor sedan så var Jessica Andersson
en av artisterna.
Hon sjöng en nyskriven låt som Niklas Strömstedt gjort utifrån Jessicas
nyutgivna bok, "När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var".

Riktigt fin låt! Vilken röst hon har!


Jag blev nyfiken på boken, som jag hade hört lite grann om innan.
Jag fick boken i födelsedagspresent (tack!!) och nu har jag läst ut den!



Jessica berättar om sin barndom, om hur det var att växa upp med
en mamma som var (är) missbrukare.
Mamman hade konstant elaka karlar. Våld tillhörde vardagen.  
Ibland försvann mamman några dagar och syskonen fick klara sig på egen hand, utan mat.
När man läser boken blir man verkligen ledsen. Och upprörd.
Det tog sådan tid innan de stackars barnen fick hjälp!
Och när de väl fick det så blev det inte så bra...

Läs boken, om du som jag gillar så kallade "eländesböcker"!

Kommentarer
Postat av: Sara

Den boken ska jag ha!!! NU!

2009-08-06 | 14:46:16
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja jag läser i princip bara den typen av böcker, elände och kriminalare är mina absoluta favvisar! Varannan bok typ! Kram

2009-08-06 | 15:04:19
URL: http://dizela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: