OS-hysteri!


Ojoj, vilket OS-hysteri det blev nu när Kalla tog hem guld!
Själv tittade jag på "Design: Simon&Thomas" istället. :)
Jag har aldrig förstått tjusningen med sport. Det är bara en
tillgjord grej, en "lek"... Jag kan inte förstå all tid och alla
pengar som läggs ner på sport. Jag tänker då mest på
fotbollen t.ex - det är ju sjuka summor involverade i den!
Medan folk svälter ihjäl i vår värld....
Det är väl inte alls lika mycket pengar i skidåkning kanske, men det är ändå
bara en "tillgjord grej". Och därmed fattar jag inte hysterin!



Men visst, lite kul är det väl med guldmedaljer. Särskilt eftersom
jag tycker att Sverige är så makalöst duktiga på att ha skyhöga
förväntningar, som inte brukar stämma alls.

Nej, jag lär nog inte se en timme av OS den här gången heller!
Det enda jag sett av OS är när KD Lang sjöng "Halleluja" på invigningen.
WOW, säger jag!!! Det var så vackert så håret reste sig på mina
armar! Hade tänkt lägga ut det otroliga uppträdandet här, via
Youtube...Men tydligen finns det inte upplagt där (ännu).
Det blir inte alls samma sak att bara lyssna på henne. Man måste
se henne mitt i alla ljus där på invigningen, för att få den rätta
känslan. Men jag ska hålla koll på om det dyker upp på Youtube
så småningom!



Kommentarer
Postat av: Bitta

Jag håller med dig till viss del, invigningen av OS är en kostsam historia som kunde hoppas över. Själva sportande är ju underhållning för miljontals människor och kan jämföras med teater, dansuppvisningar sångframträdanden mm. Om vi ser till musik så är ju typ melodifestivalen en kostsam historia i sig som många svältande barn gärna övertog pengarna ifrån. Det är nog bara att gilla läget, så länge vi vill ha underhållning får vi gilla att det kostar pengar, oavsett om det är musik, sport eller nåt annat.

2010-02-16 | 18:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: