Varning!!!


Jag vill bara varna er för ett "otyg" som jag (återigen) börjat med:
plate-spotting!
VAD är det?!
Jo, det är något du skall hålla dig ifrån minsann!

På väg hem från Skåne nu i sommar så såg jag en bil med numret
001 på sin reg-skylt. Tusan, jag var fast!
Nu var jag tvungen att hitta 002, 003, 004 osv!
Självklart måste man se dem i rätt ordning, annars är det fusk.
Jag ska nu få syn på 007.
Det är hemskt irriterande om jag får syn på 008 nu, för den är ju ogiltig så
länge jag inte sett 007.

Jag vet att jag är lite knäpp. För ungefär 10 år sedan höll jag också
på med denna plate-spotting. Då kom jag på att jag var en fara
i trafiken när jag satt och tittade på alla möjliga bilar medan jag körde.
Men den här gången tror jag att jag kan behärska mig nog för att
vara säker i trafiken. Jag har lovat mig själv det.

Men som sagt: börja inte med detta! Låt ingen lurig 001:a få igång dig!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Men gud Nettan, det är ju hemskt! :-)) Jag får nog ta på mig dina "nojor" eftersom jag också alltid varit lika tokig med att räkna allt och alla....:-))



Kram/Lotta

2010-08-13 | 09:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: