Första fyllan?


Jag kom att tänka på att det är sista april imorgon.
Tyvärr gjorde jag kopplingen till att alldeles för unga människor
 spenderar kvällen med alldeles för mycket alkohol
(ALL alkohol är ju för mycket för ungdomar).

Ni som känner mig vet att jag aldrig dricker alkohol och
gjorde det inte heller som ung. Jag hade (och har) lika kul på alla fester
ändå. Kanske tack vare ett självförtroende som var gott nog
och för att jag hade bra kompisar som inte på något sätt
försökte få mig att dricka. De respekterade mitt val.
Mina föräldrar har aldrig sagt att jag inte fick dricka, men de
har självklart inte godkänt det heller. De märkte väl snabbt
att de inte behövde vara oroliga... Dessutom tror jag att
levde upp till den bild jag trodde att mina föräldrar hade av mig,
dvs. att jag inte skulle dricka. Jag tror mycket på att man
speglar de förväntningar som folk har på en!

Jag hoppas verkligen att föräldrar (och andra vuxna!) INTE
köper ut alkohol till ungdomar som ska ut och festa imorgon.
Jag tror inte på det där att "men annars skaffar de alkoholen
nån annanstans och man har ingen koll alls"... Sänd inga som
helst signaler om att det är okej att dricka alkohol som för ung,
tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja du Nettan, dig har vi aldrig behövt vara oroliga för att du skulle dricka alkohol. Du var ju även aktiv i den där gruppen "ungdomar mot alkohol" som tonåring. Vi har verkligen tur, och är riktigt stolta att du är den du är i alla lägen!



Kram

Lotta

2010-04-29 | 22:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: