TV igen...


Ser du "Ensam mamma söker"?
Det gör jag, så klart!



Jag sitter och skäms lite när jag ser det faktiskt.
Särskilt en mamma (Helena) är så "barnslig"!
Hon går "bara" på utseendet och är intresserad av grabbar
som bara är 5 år äldre än hennes son.
Det uppskattas så klart inte av sonen...
Jag ser inget fel i att dras till yngre killar, men i det här programmet
blir så...sjaskigt på något sätt.
De yngre killarna har fast rumpa och pumpade muskler och
därför är de intressanta.

Jag läste en artikel om detta:
http://www.aftonbladet.se/wendela/article5828900.ab

T.ex radade Helena upp sina grabbar och gjorde ett "blindtest"
på killarnas rumpor. Kunde hon gissa vilken rumpa som
var vems?
Prova vända på det: en kille som radar upp tjejer för att
känna på deras rumpor.
Hade det fungerat?
NEJ!
Då känns det konstigt att det är helt okej med att en tjej
"sexifierar" killar så, tycker jag.

Sedan måste jag bara tillägga en sak, när vi ändå är
inne på "Ensam mamma söker".
Jag blir GAAAALEN när speakerrösten efter VARJE
reklam säger "I det här programmet..." och berättar
vad programmet handlar om.
EFter VARJE JÄKLA reklam!!!
Det räcker väl med EN programförklaring per avsnitt?!


Kommentarer
Postat av: Bitta

Jag håller med om allt i ditt inlägg!

2009-09-21 | 19:38:58
Postat av: malin-heléna

Ja, jag har tänkt att jag ska skriva ett argt mail till dem idag. Eller är det smartare att ringa?

Du verkar ju ha erfarenhet av detta, vart mailar jag om jag vill skälla lite? ^^ haha..

Antar jag kan klicka fram det på sj:s hemsida med kanske. :)



Jag håller med dig helt om hur barnslig och otroligt jobbig denna mamma är.

Hon tar delen med utseendet liiiite för långt.

Visst ska man tycka att människan man är med är snygg. Men det finns maaaassor med andra saker som ska klicka och som är viktiga med.

Tycker även synd om sonen med. Det är inte okej att sonen är närmare i ålder med hennes "kille" än vad hon är.. Blir lite fel.

2009-09-22 | 17:05:07
URL: http://malinhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: