Kyckling- och bacongratäng


Jag har rotat runt bland mina recept, som jag skrivit ut från nätet.
Då hittade jag ett recept som jag provat en gång, som var såååå gott!

Jag bjussar på det idag. :)

Kyckling- och bacongratäng

Ingredienser:
4 st kycklingfiléer
2 paket bacon
10 cm purjolök
3 dl grädde (el. matlagn.grädde)
1 pressad vitlöksklyfta
1½ dl riven ost
soja
salt

Gör så här:
Strimla baconet, stek det.
Lägg baconet åt sidan så länge.
Häll av fettet ur pannan, men skölj ej ur den.
Tillsätt ev. mer matfett.
Skär kycklingen i små kuber, stek dom färdiga i pannan.
Tillsätt sedan den strimlade purjon och pressade vitlöken i pannan.
Låt bara löken mjukna lite.
Lägg sedan kycklingröran i botten på en smord ugnsfast form.
Lägg på baconet.
Blanda grädde med lite soja innan du sedan häller det
över kycklingen och baconet.
Strö över riven ost.
In i ugnen i 200 grader, ca 20 min.

Jättegott med tagliatelle till!

Smaklig måltid!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: