Jag håller med, Wetterstrand!


Jag skummade igenom en chat på Expressen där Maria Wetterstrand (mp)
svarade på frågor från läsarna.
Jag fastnade för ett av hennes svar:

"Jag tycker att det är bedrövligt att det är så dyrt att åka tåg i jämförelse
med andra miljösämre transporter. Jag gillar inte heller prissystemet som är
väldigt oförutsägbart och som gynnar de som åker sällan.
Politiken kan påverka prisskillnaderna lite, sänka banavgifterna
(istället för att höja dem som regeringen vill), ta bort vinstkravet på SJ
och höja klimatskatten på flyget."

Jag kan bara hålla med.
Det är SJUKT vad dyrt det är att åka tåg!!!
Man tjänar "multum" på att ta bilen istället!
Vi åker ofta tåg till Skåne för att vi har dåligt med tid.
Det tar ju mycket längre tid att ta bilen, tyvärr.

Jag kan inte förstå att tåg är svindyrt i dagens samhälle,
då allt kretsar kring miljömedvetenhet...

(Plus att jag hatar SJ för en massa mer saker än deras priser!)


Kommentarer
Postat av: Lina

Tycker du det :) Ja kärleken är allt underbar! För det mesta ;)

2009-09-03 | 21:06:11
URL: http://olinao.blogg.se/
Postat av: Katten

Jag måste också hålla med!

Det är löjligt dyrt för att vara miljömedvetet transportmedel (dock verkar allt som har ett miljömedvetet tänk vara dyrt idag)

2009-09-03 | 21:21:37
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com
Postat av: malin-heléna

Det var det bästa jag hört på länge. Skönt att någon politiker har lite insikt i detta.. För det är ju precis som du säger, det kostar multum att åka tåg. Som när jag ska upp till mina föräldrar, är inte Johan med så tar ju jag tåget, men det går ju knappt med dessa priser..



Man kan ju hoppas att regeringen gör något åt sådana här saker. För som du säger, det är ju sådant snack inom miljöpolitiken annars liksom..



Sv; Kan lova dig att jag kommer att ta hand om min ledighet till 100% nu. ;) Längtar så till i morgon efter middag. sedan har jag FYRA(!) lediga dagar framför mig. :D

2009-09-03 | 23:57:25
URL: http://malinhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: