Frukt - bläää...


Som jag tidigare skrivit så försöker jag nu att leva lite
nyttigare än vanligt.
För mig betyder det att jag ser till att röra på mig lite mer,
äta mer frukt och grönsaker och att bara äta godis på lördagar.

Den sista punkten täääär på mig idag, när det bara är söndag!
Det är ju jäääääättelångt till nästa lördag!
Idag har jag jämfört mig med en rökare som försöker sluta
röka... Det är så svårt!!! Ändå vet jag ju att jag får en "dejt"
med min älskade Karamellkung på lördag igen!

När man "lägger om sitt ätande" så här, så märker
man vad mycket som kretsar kring saker man äter.
Om man vill ha det lite mysigt/festligt - då äter man något gott!
(Gott=onyttigt!)
VARFÖR är jag inte skapt till att älska äpplen på samma
sätt som jag t.ex älskar Polly?!


Kommentarer
Postat av: Sara

Men då ru Nettan ska vi ta en fruktlördag du å jag så ska du få se att frukt är ta me fan godare än godis. Självklart så äter jag oxå godis, men bara på tisdagar när de är bingo :)

Men alltså, att köpa en massa frukt, lägga upp de fint å sen sitta å plocka medans man sörplar på en fruktsmoothie - LOVELY!!!

2009-09-06 | 21:35:59
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: vickan

frukt som är så gott, de skulle man ju kunna leva på jeanette :) hur går de med godisätandet, fruktera och träningarna då? :) hihi kram!

2009-09-06 | 21:51:11
Postat av: Lotta

Du minns väl när du var "liten", pappa betalade dig 100 kr/vecka för att du skulle äta två frukter om dagen. Vi hade så himla kul pappa och jag då, för vi letade naturligtvis upp de absolut största frukterna vi kunde hitta!! :-))

2009-09-07 | 17:35:47
Postat av: malin-heléna

Hehe.. känner igen mig där du. ;)

Det är ju sjukt hur man äter egentligen. Och hur svårt det är när man ska äta nyttigt.. :P

Men det är ju så att man måste ändra smaklökarna, faktiskt. När man ätit mycket onyttigt länge så är dte det man bli sugen på när man vill ha något gott.

Men lyckas man utesluta allt en längre tid och bara äter, typ äpplen, så blir man atomatiskt sugen på det istället när man vill ha något.

Men vem kan leva helt utan choklad!!! ;D



2009-09-08 | 20:42:58
URL: http://malinhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: