Sleepwalking...


Jag har skrivit lite om drömmar tidigare här på bloggen...
Nu läste jag en liten artikel om en man som ramlade ut
genom ett fönster när han gick i sömnen!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6002756.ab

Har du gått i sömnen någon gång?
Jag har en liten "sömngångarhistoria" att berätta...

När jag hade varit på avslutningsfest i slutet av 9:an,
så kom jag hem väldigt sent.
MEN, som vanligt, var jag nykter!
Dock så blev det något knas den natten.

Mamma hörde att någon tog i handtaget på ytterdörren
och skickade upp pappa för att kolla så ingen var
på väg in i vårt hus.
Men nejdå - ingen var på väg in!
Det var jag som hade gått ut!
När pappa tittade ut såg han sin "lilla" dotter på
gårdsplanen, iförd sitt Nalle Puh-nattlinne, med
sin kudde under armen och med handväskan i högsta hugg!
Hahaha...
Pappa frågade var jag var på väg och jag svarade irriterat:
"Till det vanliga stället!".
Pappa undrade om jag kanske var på väg till
hammocken på altanen, men nejdå... Jag fortsatte ut
mot byavägen. Till slut övertalade han mig att vända
och gå in, även om det var under protester. Med
ett irriterande fnysande hasade jag in förbi honom med
min kudde och handväska.



När jag vaknade morgonen efter fick jag nästan direkt
upp en bild av hur jag hade låst upp ytterdörren.
När jag frågade mamma och pappa om det hade hänt
på riktigt så berättade pappa om min lilla nattliga promenad.
Då kom jag faktiskt på att jag, innan pappa kom ut,
hade stått vid farstubron (som vi hälsingar kallar det)
och tittat ut över byn och tänkt:
"Vart var det han sa att jag skulle lägga mig?".
Läskigt!
Jag hade hört en röst i sömnen som sa var jag kunde
gå ut och lägga mig! Jag vet att jag hade diket bakom
min gamla lekstuga i tankarna, för det höga gräset skulle
nog vara mjukt!

Dagen efter detta nattliga äventyr skulle jag tälta vid en
badplats med mina kära klasskompisar.
Snacka om att jag var nervös för att gå i sömnen då!
Hade jag vaknat om jag gått ut i vattnet?!


Kommentarer
Postat av: malin-heléna

Klart jag länkar när jag lånar lite av dig. ler

Ja, det är bra att faktiskt alla som skrivit till mig i alla fall håller med. (eller så vågar de inget annat) haha..

Men om samhället säger att det är rätt så är det bra nog faktiskt. :)



huhu.. låter som ett fralitg litet äventyr där! ler har du aldrig gått i sömnen efter åt?



Jag var bra på att både prata och gå i sömnen när jag var mindre.

Men jag gick ofta upp till mamma o pappa när de kollade på tv. Ställde mig bara inne i rummet och kollade på tvn och ignorerade mamma o pappa om de sa att jag skulle lägga mig igen. :P

Någon gång vet jag att jag krävde mamma på en hundvalp när jag skulle flyya år med. Ler

Men aldrig några längre turer som tur är.

Fast det var krångligt nog att ta mig till tvrummet kan jag tänka i och med att jag sov överst i en våningsäng. ^^

2009-10-24 | 12:15:37
URL: http://malinhelena.blogg.se/
Postat av: Alexandraida

Hej.

Heheh ja något/någon finns i vårt hus vi har inte riktigt tagit reda på vad, men jag har sett skuggor av en liten dam iaf.

Massa konstigheter har vi upplevt men nu har det varit lugnt ett tag tyvärr =(



Kram

2009-10-24 | 16:38:35
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: vickan

hehe jag har ju sagt att vi är lik varandra :P

Jag har gjort precis lika "gå i sömnen äventyr" som dig fast jag va mindre då. Mamma hörde något vid dörren och skulle gå och kolla, då va de jag som va hade gått ut i nattlinne och min kudde :) haha!

2009-10-25 | 10:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: