Minnen från förr


Minns du mycket från när du var liten?

Jag minns ganska mycket, av lekar jag lekt osv.
En del kompisar kan inte förstå att jag minns än det ena och än det andra...
Jag kanske minns så bra för att jag jobbar med barn?
De kanske "fräschar upp" mitt minne om min egen barndom?
Jag vet inte säkert, men kul är det i alla fall.

Ibland blir jag rädd för att jag ska glömma allt det roliga jag nu minns.
"Livet är inte de dagar du levt, utan de dagar du minns"
är ju mitt motto i livet.

För något år sedan började jag faktiskt skriva ner en massa minnen
från min barndom, i ett Worddokument. Jag tänkte att det kan
vara kul att ha "på ålderns höst" när det är risk för att jag inte
minns lika mycket.

Sedan snart tre år tillbaka skriver jag i en 10-årsdagbok
varje kväll. Det är lätt som en plätt, bara tre rader/dag.
Det är jättekul att ha!
Jag kan verkligen rekommendera dig att köpa en 10-årsdagbok!
Varför inte önska dig en i julklapp?
Det var det jag gjorde, för tre år sedan.


Kommentarer
Postat av: Idsi

Jag ska verkligen köpa en sån dagbok jag med! Har inte skrivit på flera år...



KRAM!!

2009-10-30 | 12:37:01
Postat av: Malin

Jag kommer ihåg din bok med baby-disney : )

2009-10-31 | 00:35:21
URL: http://surrfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: