Kyrkovigsel...


Nu kan homosexuella gifta sig i kyrkan!
Det var väl på tiden!



Varför i hela friden skulle de inte få det?
"Ingå partnerskap" var bara ett skämt, enligt mig.
En pekpinne mot de homosexuella - "Nä, gifta er får
ni absolut inte!! Det får heta nåt annat, eftersom ni är så
annorlunda!" Sjukt att dela upp människor så...
Det här jag skrivit förr, men det tål att upprepas:
två människor som älskar varandra är väl det vackraste som finns?!

Men på sätt och vis tänker jag också så här: varför vill man
gifta sig i kyrkan, när den är/har varit så fördömande?
Hm...
Jag ville då inte gifta mig i kyrkan i alla fall!
De flesta gör det av tradition och för att kyrkan är
en vacker lokal.
Men för mig, och maken som tur var, så kändes det
helt sjukt att "lova inför Gud" och sådant dravel...
Gud har INGENTING med vår kärlek att göra!
Därmed basta!


Kommentarer
Postat av: malin-heléna

Ååh, detta har jag missat!

Men så underbart att det äntligen är så. När gick detta igenom, vet du det? :)



Håller med dig om att detta med partnerskap var så idiotiskt, skulle det liksom vara mer jämställt att sätta ut ett eget namn till homosexuella om de vill gifta sig.

Nee, det där va banne mig på tiden. :)



Ja, det verkar som att Herr Disney typ bara gjort 1 mall och sedan baserat alla sina tecknade filmer på det. ;P haha..

men lustigt är det tycker jag. :P

2009-10-23 | 00:53:04
URL: http://malinhelena.blogg.se/
Postat av: emma

God morgon :)

Hoppas du har sovit jättegött :D



Ha en trevlig helg :D

/ Emma

2009-10-23 | 10:28:52
URL: http://ebolmgren.blogg.se/
Postat av: malin-heléna

Ja, jag läste en artikel senare om detta, och det är ju verkligen så jäkla bra. Lite mer jämnlikhet här i sverige!

Ja, det är skrämmande hur länge homosexuella har fått stå ut med förtryck och skit från hela samhället. Tyvärr kommer det väl alltid att finnas rötägg som inte kan acceptera detta med homosexuallitet och transor med mera..

Men när samhället säger att det är okej så blir det svårare för de som är emot det att stå ut med det liksom..

Så helt klart så var det verkligen på tiden :)



Ja, gör det du. ;) Man får pika lite ibland. ^^

Jag skulle ju egentligen inte äta något onyttigt på veckorna nu då. Men ibland, när det är sådär så får man tycker jag. :) hihi..

2009-10-23 | 12:16:03
URL: http://malinhelena.blogg.se/
Postat av: Anette

ÄNTLIGEN säger jag! Förstår inte heller att det tagit sån tid att komma fram till det här beslutet! Men samtidigt så säger jag som dig Nettan, varför vill de överhuvudtaget gifta sig där?? Fortfarande är det ju många präster mfl som inte vill att honosexuella ska få gifta sig...och hur kul kan det vara att vigas av någon sådan???



2009-10-23 | 13:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: