Fantasi-middagsgäster!


Har du sett på "Gokväll", eller vad det heter,
där en kändis får berätta om vilka gäster
de skulle vilja ha runt sitt middagsbord?
Det är fritt fram att välja både kända, okända,
levande och döda...

Jag tror att de bjuder in fyra stycken...
Vilka fyra skulle du bjuda in? Och varför just dem?
Vore så kul om du tänkte till och skrev om dina
val som en "kommentar"! Skulle vara jätteintressant att läsa!

Mina fyra val är:

¤ Michael Jackson, för han har alltid varit en stor idol.
Jag är fascinerad av hans "mystiska väsen". Han har varit
på min "middags-lista" även innan han gick bort...



¤ Dalai Lama. Jag vet inte alls mycket om honom,
men kan tänka mig att han skulle kunna lära mig mycket!
Sprida visdom runt middagsbordet. Härligt!



¤ Bruce Willis - han verkar bara vara en så cool snubbe, och någon
Hollywoodkändis vill jag ha vid bordet. Någon med humor!



¤ Astrid Lindgren. Jag älskar alla hennes underbara
sagor och uppskattar hennes samhällsengagemang.
Skulle vara kul att höra vad hon tycker om att Sverigedemokraterna
blandar in hennes sagor i deras sjuka politik... Jag tror
jag skulle ha en förbannad Astrid vid bordet då, men
det är bara bra! Jag kan också vara förbannad när jag
har starka åsikter om något!



Ja, de fyra skulle vara mitt val just idag i alla fall!
Nu är jag nyfiken på dina val!


Kommentarer
Postat av: Sara

Peter Stormare - Jag behöver väl ingen anledning till de ;)

Björn Gustafsson - Lite humor under middagen skulle inte skada.

Min älskade morfar - För att jag saknar honom så mycket!

Kronprinsessan Victoria - Vill så gärna höra hur de är att leva som prinsessa i dagens samhälle.



Ja, de var nog mina :)

2009-11-03 | 09:29:06
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Sara

Jepp, Pinkdax snart :)

Har skickat ett skämtmail till Olsson om att jag vill stanna kvar och se Eroz Ramazotti som spelar i Globen 2 dagar efter Pink :p Får se om hon går på de :) Troligvis inte. Nu måste jag slänga mig in i duschen och hoppas på varmvatten. Ska till Jeanette och laga en nagel kl 11.00.



KRAM!!!

2009-11-03 | 10:06:35
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Suss

Hej =)Här kommer ett lite sent svar ang Bodycombaten, det är ett kamsportinspirerande pass som är hur kul som helst, mankombinerar helt enkelt olika stilar i slag och sparkar. Manhar sig själv som motståndare till peppande musik =) Har du möjlighet att prova det så skulle jag varmt rekommendera dig det, men varning det tar några ggr innan man kan ta ut sig ordentligt ;) Ocj ja det skall bli alldles underbart att åka iväg tyvärr är det väldigt långt ;) Menden som väntar på något gott...Ha en toppen dag Kram =)

2009-11-03 | 15:18:10
URL: http://sussbloggar.blogg.se/
Postat av: Carolina

Ja vem skulle jag välja... Jag tror att jag skulle vilja ta mig ett snack med Jan Björklund om skolpolitik och försöka få honom att vara med ett BRA tag i skolans värld.

Någon av mina "mammakompisar" så att det garanterat inte skulle bli tyst.

Sen kunde det vara kul att ha dit någon artist det finns flera att välja på. Kanske Jill Johnson för jag tycker hon verkar trevlig. Det hade varit kul att bjuda Roxanne som vi bodde hos i Santa Barbara också för henne har jag inte träffat på länge och lär inte göra det heller. Dt var väl 4.

Sen kära Nettan hade det varit oerhört kul med dig vid bordet... Du kan får ersätta den du tycker verkar minst intressant.Det är sååå länge sen vi sågs.

2009-11-04 | 17:51:15
URL: http://carlinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: