Sniglar och leenden


Jag DISSAR:
sniglar i trafiken!!!

Jag åker 7 mil om dagen när jag arbetar.
Jag kan inte med ord förklara vad IRRITERAD jag är på folk som sitter och kör 70 km/h på 90-vägen!
VARFÖR gör man det?!
Har någon en förklaring till detta?!



Om man inte TÖRS köra i 90 km/h så tycker jag att man är en fara i trafiken
och INTE borde vistas ute på vägarna!

Dessa människor hamnar jag bakom på vägen till och från mitt jobb ca 95% av gångerna!
Det är inte bra för mitt hjärta, för j-vlar anamma vad uppretad jag blir!
Har ni sett filmen Falling down?! Haha...




Jag HISSAR:
leenden!
(som jag tycker att jag ser fler och fler av under våren)



Tänkvärt:

Smiling is contagious, you catch it like the flu

When someone smiled at me today I started smiling too.

I passed around the corner, and someone saw my grin -

When he smiled I realised I'd passed it on to him!

I thought about that smile, then I realised its worth.

A single smile - just like mine

Could travel round the earth!

So, if you feel a smile begin, don't leave it undetected -

Let's start an epidemic quick and get the world infected!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, det är väl inte så farligt=) hellre det än för fort. Nyss hytta jag åt en bil som körde typ 70 på våran 30 väg här utanför. Haha, moraltant igen=) hihi...

2009-05-15 | 19:11:59
Postat av: Lars Ahlström

Om man kör 70 kmh på en väg där det är tillåtet att köra 90 kmh är man naturligt vis ett irritationsmoment men se det så här! Den bilist som håller nere hastigheten tjänar både pengar på minskad bensinförbrukning samt att den skonar miljön och mig veterligen är ju miljön viktig!

2009-05-15 | 19:29:37
Postat av: Kristina (stinis)

Hmm du kanske kommer hata mig när jag tar körkort då... För så feg som jag är kommer jag väl vara en snigel på vägen så som du beskriver... ooops!

2009-05-15 | 19:40:36
URL: http://kikinas.blogg.se/
Postat av: Karin

Men jag håller me dig Nettan iaf...dessutom e d roligt å köra fort :)

2009-05-15 | 19:52:54
Postat av: Sara

YOU GO GIRLFRIEND!!! Vi är precis likadana när de gäller lååååååångsamma förare. MEN! Ja måste erkänna att jag är nog rätt så försiktig ändå med tanke på att jag har en bot i fortkörning :p Men är det 90 så är de 90!!!!!

2009-05-15 | 22:28:41
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Mattias

ja dessa sniglar hamnar jag bakom titt som tätt när jag åker till och från jobbet också, det är så otroligt störande, av någon anledning så verkar de flesta jag hamnar bakom som kör som sniglar svänga av i Röste så jag vet inte om det är nån bysjuka där hehe. Jag har ringt polisen nån gång också och tipsat om eventuella fylle/drogkörningar då de vinglat fram så mycket och sakta på vägen.

Trafikvettet överhuvudtaget är väldigt dåligt, jag höll på att krocka senast förra onsdagen pga en person som bara körde rakt ut i en korsning där den hade väjningsplikt, jag fick ställa mig på bromsen för att inte köra in i den.

Åsså all rondellkörning är ju också en sak, verkar inte vara många i Bollnäs som vet hur man kör där.

Nä hellre köra för fort än för sakta. Kommer det folk och blåser förbi i 150 på 90väg så bryr jag mig inte om det inte är en omkörning vid möte då.

fortkörning på 30-sträcka däremot anser jag helt oförsvarbart.

2009-05-16 | 06:52:28
URL: http://orcusnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: