Knäpp konst


Vet ni vad Anna Odell är känd för?
Hon är kvinnan från Konstfack som spelade psyksjuk och självmordsbenägen på en bro
i Stockholm - som en del av sitt examensarbete.
Hon är misstänkt "för falskt larm, våldsamt motstånd, ofredande samt oredligt förfarande.
Att misstänkas för oredligt förfarande innebär att polis och sjukvårdspersonal lurats
och att skador uppstått på grund av det". (expressen.se)

Fy f-n vad arg jag blir!
Att i konstens namn utsätta människor för detta!
Tänk de människor som passerade Anna på bron,
de vanliga "svenssons" som trodde att de såg en desperat kvinna som var på vippen att ta sitt liv.
Hur skulle du känna och reagera vid ett sådant tillfälle?
  De larmade så den "stackars kvinnan" fick hjälp.
Men allt var bara en bluff och deras rädsla och hjälpsamhet var bara en del av ett
examensarbete av en elev på Konstfack.

Att Anna sedan upptog tid av polisen och psykvården,
tid som skulle kunna vara sååå värdefull på riktigt av andra människor i behov av trygghet och hjälp,
det är naturligtvis också totalt oförsvarbart!!!

Jag ska medge att jag verkligen inte är någon "konstmänniska",
men även de flesta som är det måste väl hålla med mig?
Konst ska ofta vara svår, djup och starta något inom åskådaren.
That´s fine for me - men låt det för tusan inte gå ut över människor som inte valt det!
Och låt INTE skattepengar gå till sådant här tok!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: