"Ja har inge å gö"


När jag var liten var det värsta jag visste att inte ha något att göra.
Jag var så jobbig på mina föräldrar och gnällde "Meeeeen, ja har inge å gö!!!".
De svarade "Men gud vad skönt för dig! Att inte ha något att göra!"
Det var för mig ett idiotiskt svar. Hur kunde de påstå en sådan sak?
Att det skulle vara skönt att vara sysslolös?!
Att vara sysslolös var för mig synonymt med att ha urtråkigt.
Jag trodde för mitt liv aldrig att jag skulle tycka som min mor och far!

Tiderna förändras...
Det är ju underbart att t.ex en söndag känna att man inte behöver ta hand
om tvätt, inte städa, inte greja i trädgården, inte handla etc.
Kanske beställa mat så man slipper även den sysslan.
Man kan göra ingenting en dag!
T.ex i en solstol på altanen.
ÅH, så underbart!

summer clipart sunbathing

Kommentarer
Postat av: Lotta

det är åldern...ha ha ha...föräldrarna hade rätt!

:-)) :-))

Kram!

2009-05-28 | 22:38:00
Postat av: anna-karin

Dom dagarna är mycket sällsynta, mycket värdefulla och helt underbara.

2009-05-28 | 23:05:01
Postat av: Kristina

Jag håller med dig Nettan!

Men tänk på vår resa! Då ska vi iof göra någonting, men vi gör det vi älskar! Shoppa, äta och njuta!!!

2009-05-29 | 07:46:48
URL: http://kikinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: