Fortsatt debatt!


Jag har fått in så många intressanta tankar ang. tidigare ämnen. Tack!
Om de ligger lite "gömda" som kommentarer på ett inlägg jag gjorde för några dagar sedan,
så är jag orolig för att ni inte får ta del av dem pga att ni missar dem.

Så nu lägger jag upp några kommentarer från olika ämnen här.
Läs allt, eller kolla efter en rubrik som intresserar dig!

Ni får ursäkta om jag inte tar upp alla kommentarer här, men ni ska ju orka läsa också.. :)
Om DU blivit citerad här, men inte vill det - hör av dig, så plockar jag bort din kommentar härifrån direkt!

Ang. valet till Europaparlamentet:


"Men det här valet är ju nästan ännu viktigare än riksdagsvalet. Det handlar ju om hela Europa; mänskliga rättigheter, jämställdhet, solidaritet, klimatfrågan. Det är frågor där vi måste samarbeta för att lyckas! Det är jätteviktigt vilka vi skickar ner till Bryssel, Anders Wijkman (KD) fick igenom jättemycket bra för miljön förra perioden. Ska vi låta någon piratpartist som bara har en enda fråga att jobba för komma in i parlamentet? NEJ, skulle inte tro det!" - Amanda


Ang. alkohol

"Vad bra ämne. Jag tycker som du och jag känner mej som en moraltant och det är jag stolt över..haha. Jag är inte nykterist men dricker sällan å lite, jag dricker vin ibland för att jag gillar det.
Alkoholen ställer till mycket problem som du säger därför tycker jag att systemet ska finnas kvar och priserna ska absolut inte sänkas, det är billigt redan!!!!!! Krogen borde inte ha öppet längre än till ett eller två eftersom misshandel, våldtäkter osv ökar om krogen har öppet längre. man bör heller inte köpa sprit på lastbilar från tyskland. Jag tycker vi har ett ansvar för hela samhället och inte bara oss själva. Alkoholen är ett stort problem i samhället. ja, jag sa ju att jag var en moraltant=) " - Hanna



"Jätteintressant. Ja alltså jag är helt övertygad om att de barn som har föräldrar som förbjuder dom att dricka alkohol innan lagen tillåter dricker mindre än barn som har mer tillåtande föräldrar. Många seriösa undersökningar bevisar även detta. Jag tror på nolltolerens och det kommer min dotter att bli varse, hon är 13 snart så det är väl inte aktuellt än på ett tag hoppas jag. Sen tror jag naturligtvis att barnen tar över föräldrarnas vanor. Vi dricker mycket mycket sällan hemma och är i stort sett aldrig på fest heller. Mina barn har aldrig sett oss berusade och ska inte behöva göra det heller. Så, nu blev jag moraltant jag med =)" - Marie


Ang. tillsatser i maten

"Bli inte för rädd när du läser allt, Nettan. Glutamat ingår i glutaminsyra som finns protein. Alltså får du i dig det varje gång du äter kött, däremot kan det vara farligt att äta för mycket vilket man kan göra i kina där man tillsätter glutamat i nästan allt. Men alla ämnen är ju farliga om man äter för mycket av dem, även C-vitamin (så ät inte för många apelsiner). Glutamat innehåller mycket Umami (den femte grundsmaken), så den är jättebra att smaksätta mat med." - Amanda


Ang. Noskapin

"Jag har ett tips: Stoppa två Noskapintabletter i dina öron så hör du inte när han hostar!" - Anonym


"Eftersom jag är sjuksköterska så kan jag inte låta bli att kommentera. Du har så rätt om noskapin, det är verkligen att slänga pengarna i sjön...nä tacka vetja coccilana etyfen, krävs recept, det innehåller morfin men läkare skriver t.o.m ut det till barn så det är nog ingen större fara för beroende. Be din käre make att ringa Hc imorgon och få en undersökning och är det bara en virusinfektion så kräv coccilana. Den medicinen har nog räddat mitt äktenskap nån gång. Lycka till"
-Anna-Karin


Ang. bandyarena i Bollnäs - som jag inte vill att ETT öre av mina skattepengar ska gå till!

"Tänkte säga att jag stödjer dig fullt ut i ditt dissande av denna helt sjuka investering av en bandyarena. Och att pengarna inte räcker till skolorna är inte det enda problemet, det är tal om att Bollnäs poliskår kommer vara bortplockade från kartan rätt snart, även att det lilla av ett sjukus vi fortfarande har kvar ska försvinna. Hur fan kan dom ha magen att lägga ner all vad social trygghet heter bara för en JÄVLA bandyarena?
Sen ville jag också tillägga att från början är stadskassan en och samma kassa, dom delar bara upp den årliga budgeten på det som dom anser vettigt.
Jag skulle vilja se någon kommentera de extra tillagda punkterna!" - Jimmy


"Kommunen bekostar så mycket annat som även det drabbar barnen. Titta på kulturen till exempel. Nytt kulturkvarter, konserthall m.m. Då går det bra minsann! Museet i Bollnäs visar fin konst året runt i stort sett och det är gratis - kommunen står för fiolerna. Tänk om varje konstbesökare skulle få betala entre lika man får göra på bandyn - vilket liv det skulle bli! Näe, låt kommunen vara med och sponsra en bandyhall - dock inte ensam utan fler aktörer kan vara med! Och börja ta betalt för allt som komunen gör gratis för sina medborgare!" - Lars


"bollnäs är ju ändå skitdåliga, så de är inte värt att lägga pengar på en hall, dom blir vilket som inte bättre!" - Tony


"Sen kan man även se det så här, bandyn drar faktiskt in pengar till kommunen oxå! det är inte bara en kostnad!"
-Malin

"...Dock måste jag bara få kommentera din "diss"! Vad är Bollnäs känt för i stora delar av Sverige? Jo, just det BANDYN!!! Om Bollnäs inte bygger en bandyhall så kommer sporten att dö ut eftersom det är så att om några år får inte lag som inte har någon hall vara med i högsta serien! När jag var i Stockholm senast började en liten berusad stockholmare prata med mig ute på krogen och när jag sa att jag bodde i Bollnäs började han direkt att prata bandy! Dock håller jag med dig om att våra skattepengar inte ska gå till någon bandyhall och inte heller tycker jag att man i dessa kristider ska lägga många miljoner på ett kulturhus! Ska man bygga sådana här saker måste företag sponsra!!! Sedan kanske man hade kunnat kombinera kulturhus och bandyhall om man tänkt till lite i förväg men det är ju inte politikerna i Bollnäs kända för (antagligen inte i resten av landet heller)!!!" - Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: