Jag försvinner in i böckernas värld..


Sådana här varma dagar orkar jag inte göra något annat än att
slappa i skuggan.
Finns det då något bättre än att försvinna in i böckernas värld?
Jag älskar att plöja igenom en riktigt bra bok.
Kroppsligen ligger man bekvämt i solstolen, men i huvudet är man
långt borta - nästan skaffar sig "erfarenheter" som man aldrig skulle
skaffa sig själv i verkliga livet. Läsning berikar verkligen!

Tyvärr vill jag helst ha sanna historier. Problemet då är att det alltid är
vad min pappa kallar "eländeshistorier".
Ingen skriver ju en bok för att berätta om t.ex sin lyckliga barndom.
Nej, det blir diverse elände som folk gått igenom i sitt liv.
Men det är ju bara om det är en riktig historia som man verkligen kan
lära sig något om samhället, tycker jag.

Har du något bra boktips?
Det börjar sina i mitt bokskåp här hemma...
Du behöver inte tipsa om "eländesböcker", för det kanske är dags
för något annat en gång. :)

Den här är mitt nästa köp i alla fall (inte sann, men eländig!),
då jag tidigare läst alla hennes böcker och bara väntat på nästa spännande bok!

Den mörka ängeln

Kommentarer
Postat av: maria p

Ja de är lagom semesterläsning. Jag har också läst alla hennes böcker och längtar till nästa.

2009-07-04 | 08:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: