Införa euron?


Rix Morronzoo är mina ständiga följeslagare på morgonen när jag
är på väg till jobbet.
Denna vecka hörde jag bl.a när de pratade med Reinfeldt om euron.
(Hur uttalar du det förresten? Juro eller evro?)

En del tycker ju att det ska vara en ny folkomröstning om huruvida
vi ska införa euron i vårt land eller inte.
Vi har ju redan röstat om detta, i september 2003, men nu verkar
åsikterna ha svängt och därför tycker "man" att det kan vara dags
för en ny folkomröstning.

Reinfeldt sa lite löst att det tidigast skulle bli en sådan år 2013
(eller om det möjligen var 2012...).

Vad tycker du?
Ska vi ha en till folkomröstning? Nu, eller senare?
Ska vi införa euron i Sverige?



Jag är lite osäker, men lutar nog mot ett "ja"!
Men det känns inte som att det är någon brådska med en
ny folkomröstning...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det är klart vi ska ha euro (evro)!

Det är viktigt för alla företag som handlar med andra EU-länder, vi är inte lika attraktiv att handla med nu som med andra euro-länder. Sen om man ska bli lite mindre allvarlig så är det ju himla enkelt att slippa växla när man åker utomlands (och slippa räkna växelkurser när man handlar).

2009-06-04 | 19:03:57
Postat av: Hanna

Halloj!

Klart vi ska euro, fatta vad lämpligt att slippa växla pengar och räkna ut hur mycket saker är värda i andra länder i Europa =)

Det är så mycket annat å rösta om nu så det kan väl vänta lite. Nu måste vi först se till å rösta i eu-valet och sen ska vi rösta rätt nästa gång i partivalen..hihi..

2009-06-04 | 19:34:43
Postat av: Lars Ahlström

JA! Självklart ska vi ha samma förutsättningar som de andra medlemmarna i unionen även när det gäller valutasamarbetet.

2009-06-04 | 20:33:05
Postat av: Lenny

jag tycker den nya kronan är fin jag.

2009-06-10 | 22:43:56
URL: http://grablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: