En busschaufför, en busschaufför...


I mitt arbete som lärare träffar jag ofta på busschaufförer, eftersom eleverna
åker skolbuss och så fort vi ska någonstans så är det bussen som gäller.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ CA 90% AV BUSSCHAUFFÖRERNA??!!!

VARFÖR har de valt ett yrke som innebär kontakt med en massa andra människor?!

Är det motorgalna män (och kvinnor) som tänker "vore kul att köra en buss hela dagarna",
men glömmer att det involverar interaktion med passagerare?

Jag blir galen på alla sura, buttra och otrevliga busschaufförer!
Jag, barnen och alla andra är deras KUNDER och de ska var glada för
att vi åker buss - annars hade de inte haft något jobb!



90 % av alla busschaufförer borde byta jobb! NU!
Eller åtminstone gå en charmkurs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig. Det borde i alla fall vara ett krav att alla som kör skolbuss borde vara engagerade i barn och inse att de också har ett uppdrag i att värna om barnens bästa. De som inte kan ta det borde inte få ansvara för skolskjutsar. Det borde de som upphandlar skolskjutsar ställa som krav, Skolan är ju deras kund och då har man rätt att ställa krav på kvalitet.

2009-06-02 | 22:01:54
Postat av: Mattias

Du får ta namnet på personen och vilken buss och tid det gäller och sen skicka till xtrafik eller vilken det nu är som kör och klaga på varje chaufför som uppför sig dåligt, får de in tillräckligt många så borde de ju ta till sig att något är fel.

De här otrevliga chaufförerna fanns ju när man själv skulle åka buss till granbergs- och torsbersskolan också.

2009-06-02 | 22:13:52
URL: http://orcusnet.blogg.se/
Postat av: Vickan

Jag håller med dig fullständigt!

Jag som ´åker buss varje dag hör och ser mkt idiotiska busschufförer som verkligen inte borde få köra buss. De va en som gjorde en sak mot en gammal gubba som ingen normal människa skulle ens komma på tänken att göra. Jag blir så arg på alla puckon som sitter där och är sur när dom kör! Helt rätt de du skriver!

2009-06-02 | 23:22:45
Postat av: Anna

ja tror nog inte att det finns någr trevliga bussisar.. och man träffade ju på en del under skolåren. som tur är slipper jag dom nu. Bor lite långt från buss hållplatsen och tillräckligt nära för bilen :-) skulle nog inte orka släpa 2 små själv på en buss heller haha!!

2009-06-03 | 12:00:41
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Anonym

läser du mogis.se blogg?

2009-06-03 | 23:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: