Underbar Japp-mousse


Här kommer ett recept!
Jag blev bjuden på Japp-mousse av en väninna i fredags
och den var såååå god! Igår bjöd jag mina gäster på den och de blev
lika förtjusta i den.

Japp-mousse
(för ca 5 pers)

Ingredienser:
175 g mörk blockchoklad
2 Japp (små bitar) eller Marsbitar
4 äggulor
3 msk socker
1 krm salt
4 dl grädde

Grovhacka Japp och blockchoklad  - smält i vattenbad.
Rör till jämn smet.
Vispa äggulor, socker och salt fluffigt.
Blanda med chokladsmeten. Låt svalna något.
Vispa grädden hårt.
Rör ner 1 dl av grädden i smeten och vänd sedan ner resten.
Häll i glas eller småskålar. Ställ de i kylskåpet tills du ska servera dem.
Garnera sedan med grädde och hallon/jordgubbar.

Lät väl smaka!

Kommentarer
Postat av: Anette

Den ska jag verkligen testa!! Kul med lite recept, tycker jag! Mer sånt! KRAM

2009-07-27 | 18:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: